וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשה עתירה לבג"ץ נגד הפעלת נתב"ג בלילה

זוהר בלומנקרנץ

17.5.2010 / 14:52

העתירה הוגשה על ידי עיריית חולון, העומדת בראש פורום הרשויות עוטפות נתב"ג. העירייה: "החלטת שר התחבורה על פתיחת הנמל - תוצאה של עסקה פוליטית"

עתירה נגד פתיחת נתב"ג להמראות מטוסים בלילות הוגשה היום (ב') לבג"ץ על ידי עיריית חולון, העומדת בראש פורום הרשויות עוטפות נתב"ג. העתירה שהוגשה על ידי באי הכח המשפטיים, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני ועו"ד ליאור עמידור, מכוונת נגד שרי התחבורה, הפנים המשרד להגנת הסביבה; ממשלת ישראל; רשות שדות התעופה (רש"ת) ורשות התעופה האזרחית (רת"א). לעתירה מצורפת בקשה למתן צו ביניים וצו ארעי.

העותרות מבקשות מבג"ץ לקיים בדחיפות דיון בעתירה ולמנוע מרש"ת עד אותו מועד לאשר המראות נוספות בלילה. לטענתן, "היות שממילא ניתן להמשיך לקיים את הפעילות הקיימת גם בתקופת השיפוץ והיות שממילא מותרות הנחיתות בכל שעות היממה, הרי שכל נזק לא ייגרם לאיש באם יוצא צו מניעה זמני כאמור. לעומת זאת, סבל התושבים והנזקים המצטברים הנם מידיים ויומיים".

בעתירה נטען, כי החלטת שר התחבורה על פתיחת נתב"ג להמראות בלילה "אינה נובעת מצרכים תעופתיים או בטיחותיים אלא כל כולה תוצאה של עסקה פוליטית בינמשרדית הנוגעת לאישור תקציב רש"ת אשר בינה לבין בטיחות הטיסה אין דבר וחצי דבר".

ביטול איסור ההמראות - "בלתי חוקי"

העתירה מתבססת רובה ככולה על תצהירים ומסמכים פנימים של משרד התחבורה ושל רש"ת שהגיעו לידי העותרים אשר מהם "עולה באופן שאינו יכול להשתמע לשני פנים, כי אין כל בעיה תפעולית או בטיחותית להמשיך לקיים ואף להגדיל את קיבולת נתב"ג במשך כל תקופת השיפוץ וזאת אף בפעילות על מסלול אחד".

לעתירה מצורפים בין היתר תצהירים ומסמכים של שר התחבורה, של מנכ"ל רש"ת, של מנהל פרויקט נתב"ג 2000, של היועץ המשפטי של רש"ת וכן דו"ח מיוחד של ה-FAA, רשות התעופה האזרחית האמריקאית, שהוכן במיוחד עבור רש"ת, מהם עולה, כי "היקף הפעילות הנוכחית והעתידית בנתב"ג (לפחות עד תום תקופת השיפוץ) יכול בקלות להתבצע במהלך כל תקופת השיפוץ מבלי להזדקק כלל להמראות בלילה".

המסקנה העולה מן הנתונים הרשמייים, לדברי העותרת, הינה כי "הנתונים אשר פירסמו שר התחבורה ורש"ת בהודעות לתקשורת אינם נכונים וכל כוונתם היתה ליצור אצל הציבור קשר בל ינותק בין הצורך הבטיחותי לכופף את נתב"ג, עמו מסכימות העותרות ובין הצורך לפתוח את כל הלילה להמראות".

העתירה אף תוקפת את הממשלה ואת שרי התחבורה, הפנים והגנת הסביבה על כי הם "מנסים להתנער עתה מאיסור ההמראות בלילה, איסור אשר הוחלט על ידם מלכתחילה כתנאי לאישור פרויקט נתב"ג 2000, הכולל את אותו שיפוץ המבוצע עתה".

ביטול איסור ההמראות, לדברי ב"כ העותרים, "הינו לא רק בלתי נסבל בעלילה אלא אף בלתי חוקי".

עוד נאמר בעתירה, כי "לו היה שר התחבורה באמת שוקל שיקולי בטיחות, כי אז לאור עמדתו המקצועית של מנהל רת"א, (המצורפת אף היא לעתירה) היה מוטל עליו למנוע דווקא את הפעילות המאסיבית של חברות ה-Low Cost בתקופת השיפוץ ובוודאי בתקופת הפעילות על מסלול אחד ולא להעמיס עוד ועוד תנועה של מטוסים אשר נאסר עליהם לטוס בלילה באירופה.

עו"ד ירקוני התייחס להגשת הבג"ץ ואמר כי "מדובר בעתירה מבוססת כדבעי; אני תקווה שהצדק ייעשה וייראה, במהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully