וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלבול נמשך: אירופה יורדת - ניו יורק עולה

עומר רבין

17.5.2010 / 23:02

חוסר וודאות קיצוני: בוול סטריט נחתם יום המסחר בעליות קלות לאחר שמוקדם יותר נרשמו ירידות חדות. באירופה המסחר נפתח בעליות - אבל נחתם בירידות קלות. לאן ילך השוק השבוע?

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה, קריינות: עומר רבין)

התנודתיות בשווקים נותנת את אותותיה וגורמת לבלבול רב בקרב המשקיעים בכל רחבי העולם. בוול סטריט נפתח היום יום המסחר בעליות קלות שהתחלפו מהר מאוד בירידות שערים חדות של עד אחוז וחצי. עם זאת, לקראת סיום המסחר חזרו המדדים לטפס וסיימו בעליות קלות.

בסיכום יומי הוסיף מדד הדאו ג'ונס פחות מעשירית האחוז ונחתם ברמה של 10,626 נקודות. הנאסד"ק עלה בשלוש עשיריות האחוז ואילו המדד המדרג את ביצועי 500 החברות המובילות הוסיף 0.11%. מניית סלקום טיפסה ביותר מאחוז וחצי על רקע הדו"חות הכספיים המוצלחים שפירסמה היום וששלחו את המניה לעליות משמעותיות גם כאן בתל אביב.

מוקדם יותר באירופה נפתח שבוע המסחר תוך בלבול רב כשהמדדים עולים מעט ומתקנים במידה מסוימת את הירידות החדות שספגו בסוף השבוע האחרון. עם זאת, לקראת ערב מחקו המדדים את מרבית העליות שרשמו היום על רקע האווירה השלילית בוול סטריט., בסיכום יומי נסגרה הבורסה בלונדון ללא שינוי והדאקס הגרמני שבמהלך היום עלה באחוז וחצי - חתם את היום בשיפור של 0.2% בלבד. יוון, לעומת זאת, ממשיכה לאבד גובה ומאבדת 1.4% נוספים על רקע תכנית הצנע שנכפתה עליה וכן איומי העובדים במגזר הציבורי לשתק בהמשך השבוע את הפעילות הכלכלית במדינה.

מי שמתאפיין במגמה ברורה במיוחד הוא האירו: המטבע הרשמי של האיחוד מוסיף לצלול מטה לשפל של שנים, זאת על רקע חוסר הוודאות שמביעים כלכלנים באשר ליכולתו של האיחוד לצאת מהמשבר. אנליסטים בכל רחבי העולם צופים הידרדרות של המטבע עד לרמה של שווי בערכו לדולר האמריקאי ואחרים טוענים כי בהיעדר יציבות רצוי כרגע לצמצם את האחזקות במטבע ולהעדיף השקעות בטוחות יותר בשוק המט"ח ומחוצה לו. אל מול השקל הוסיף היום האירו לצנוח לשפל של יותר משבע שנים ושערו היציג נקבע ברמה של 4.65 שקלים בלבד.

עדכון ראשון: 17:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully