וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומוניסטים ביוון: "לעזוב את גוש היורו"

סוכנויות הידיעות

17.5.2010 / 21:22

קוראים לשמיטת החובות ולנטישת האיחוד: "ההלוואות הזרות יגיעו בסופו של דבר לכיסי בעלי ההון - אם העשירים לא יפשטו רגל, הציבור יפשוט רגל"

המפלגה הקומוניסטית ביוון, אשר היתה אחד הגורמים המרכזיים מאחורי ההפגנות נגד מדיניות הצנע שמתכננת הממשלה, טוענת כי הפתרון למשבר החוב היווני הוא פרישת יוון מגוש היורו ושמיטת חובותיה החיצוניים של המדינה, דיווח אתר החדשות "ביזנס אינסיידר". האתר ציין כי יש להתייחס ברצינות לעמדת המפלגה, שכן 10% מהיוונים תומכים בה, ו-50% מהציבור תומכים בצירופה לקואליציה.

"מעמד העובדים לא צריך להישאר לכוד בדיון על אג"ח או ריביות, מהסיבה הפשוטה שאין לו מה להרוויח מהדיון הזה", אמרה ד"ר איזבלה מרגארה מהמפלגה הקומוניסטית, בראיון לשירות ויקיניוז של ויקיפדיה. "ההלוואות הבינלאומיות יגיעו בסופו של דבר לכיסי ההון, לא מעמד הפועלים. היוונים סבלו שהריביות היו נמוכות, ועכשיו הם סובלים שהריביות עולות. אין לנו כל כוונה להשתתף ב'חרדות' ההון לגבי הבורסה, מכיוון שמדי יום הולך ומתבהר כי אם שלטון העשירים לא יפשוט רגל, האנשים יפשטו רגל".

מרגארה גם הסבירה בראיון מדוע מפלגתה מתנגדת לתוכנית הממשלתית הכוללת בין השאר קיצוצים החדים בשכר ובפנסיה של עובדי המגזר הציבור, קיצוצים בשירותי רווחה, ביטול הסכמים קיבוציים, והעלאת המע"מ. "ההתאוששות, כאשר היא תתרחש, לא תשפיע לחיוב על האנשים מצד אחד, ותוביל מהר למדי למשבר חדש מצד שני. זו הסיבה שאנחנו מתנגדים לתוכנית", הוסיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully