וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם וול סטריט מצטרפת למפולת המדדים

עומר רבין

19.5.2010 / 19:30

המסחר בניו יורק נפתח בירידות שערים שהולכות ומתעמקות. באירופה רושמים המדדים ירידות של כ-2.5% במדדים המובילים. גם באסיה נחתם המסחר הבוקר במגמה שלילית ברורה

ניו יורק לא נשארת אדישה לפסימיות העולמית ומצטרפת הערב למגמה השלילית המאפיינת את כל שוקי המניות. כמו אתמול, גם היום נפתח המסחר בירידות שערים אשר הולכות ומתעמקות הן על רקע הדאגות באירופה והן על רקע נתונים לא מעודדים בתחום החזרי המשכנתאות בשוק האמריקאי.

בשעה זו מאבד הדאו ג'ונס אחוז אחד מערכו בעוד מדד הנאסד"ק משיל 1.2%. המדד המדרג את ביצועי 500 החברות המובילות נופל גם הוא באחוז אחד.

גם באירופה נחתם המסחר בירידות שערים בולטות: מדד ה-FTSE הלונדוני ירד בכשני אחוזים וחצי, בפרנקפורט נאלצו המשקיעים להתמודד עם ירידה חדה אף יותר של 2.6% במדד הדאקס ואילו בפריז נרשמה ירידה של 2.5%. הירידות נרשמות, גם הפעם, על רקע החששות שמביעים המשקיעים מפני הידרדרות היציבות הפיננסית של גוש האירו לכדי משבר כלכלי גלובאלי חדש.

מוקדם יותר נחתם המסחר באסיה גם כן בירידות שערים. מדד הניקיי היפני ירד בחצי אחוז, ובשנגחאי צנחה הבורסה ב-1.8%.

את הירידות מלווה ההדאגה שהביעו כלכלנים, בעיקר בארה"ב ובאירופה, לפיה חבילת הסיוע המאסיבית שהעמידו מנהיגי אירופה לחילוץ יוון ולהצלת גוש האירו לא תסייע בהתמודדות מספקת עם הסיכונים המאפיינים את הכלכלות השונות ביבשת. כלכלות אלו מתמודדות עם משבר חובות נרחב, ובהן פורטוגל, ספרד, אירלנד ואיטליה.

האירו נפל אתמול לשפל חדש אל מול הדולר והוא נסחר תמורת 1.22 דולרים בלבד - סמל נוסף לאובדן האמון של משקיעים בשוק המט"ח בכלכלה האירופית. גם אל מול השקל הידרדר האירו השבוע לשפל של יותר משבע שנים, ומחירו כעת 4.65 שקלים בלבד.

בת"א צפוי להיפתח מחר המסחר בבורסה לאחר יומיים של חופשת חג השבועות. בחדרי העסקאות חוששים מפאניקה בקרב המשקיעים שישלחו את המדדים לירידות חדות כבר עם פתיחת המסחר. בנוסף, צפויים רבים מהיצואנים לגוש האירו לפנות בקריאה לממשלה להיערך להשפעות המשבר על השוק הישראלי ש-30% מהייצוא בו נעשה למדינות גוש האירו.

עדכון ראשון: 13:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully