וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נחתכו 10% מבורסות העולם תוך חודש

נמרוד הלפרן

19.5.2010 / 21:31

גם היום נפלו הבורסות באירופה בקרוב ל-3% על רקע החששות הגוברים מפני משבר כלכלי של ממש ביבשת. בסך הכל איבדו שוקי המניות 10% מהשיא של 2010

בורסות אירופה צנחו לשפל של כמעט שבועיים, והשלימו נפילה של 10% מהשיא של 2010, לאחר שגרמניה הודיעה אמש כי תאסור ביצוע פעולות "שורט עירום" באג"ח ממשלתיות ואג"ח של מוסדות פיננסים בגרמניה. מניות הפיננסים והסחורות הובילו את הירידות היום באירופה.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 2.8%, ונמוכה כעת ב-4.5% ברמתה מתחילת השנה. פרנקפורט איבדה 2.7%; פאריס נפלה בקרוב ל-3% והשלימה נפילה של יותר מ-11% מתחילת 2010. מדריד נסוגה ב-2.6% בדרך לנפילה של 21% מתחילת השנה. מילאנו נפלה ב-3.5% והשלימה ירידה של 16% מתחילת 2010. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי נפל ב-3% לרמתו הנמוכה ביותר מאז ה-7 במאי. המדד נפל ביותר מ-10% מאז השיא של 2010 שרשם ב-15 באפריל על רקע חששות מפני החמרת משבר החוב באירופה.

גרמניה אוסרת להמר על ירידות שערים

גולטור השירותים הפיננסים של גרמניה הודיע אתמול כי יאסור באופן זמני על ביצוע פעולות "שורט עירום" (naked short) - ביצוע שורט (מכירה בחסר) ללא הלוואה של ממש של ניירות ערך - באג"ח ממשלתיות ובאג"ח של עשרה בנקים וחברות ביטוח גרמנים מובילים, בהם דויטשה בנק ואליאנץ.

פעולת שורט עירום היא מכירה של ניירות ערך שאינם נמצאים בידי המוכר, מתוך הימור על ירידה במחיר הניירות. אם ההימור הצליח, לאחר המכירה המוכר רוכש את הניירות במחיר הנמוך, ומספק אותם לקונה במחיר העסקה - ומרוויח את ההפרש. בניגוד לפעולת שורט רגילה, שבה המוכר לווה בתחילה ניירות ערך ממשקיעים אחרים, המוכר בשורט עירום לא מחזיק בניירות לפני מכירתם.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום כי ההגבלות על מכירה בשורט נועדו להשיב את השליטה בשוקי הפיננסים "ההרסניים" כדבריה.

מניות הפיננסים הובילו היום את הירידות באירופה. BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, ירד ב-3.5%; דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, ירד בקרוב ל-3%; בנק ברקליס הבריטי איבד 5%; אוניקרדיט (סימול CRDI.MI), הבנק הגדול באיטליה, נפל ב-6%.

ירידות שערים גם בוול סטריט

גם ניו יורק לא נשארת אדישה לפסימיות העולמית ומצטרפת הערב למגמה השלילית המאפיינת את כל שוקי המניות. כמו אתמול, גם היום נפתח המסחר בירידות שערים אשר הלכו והתעמקו הן על רקע הדאגות באירופה והן על רקע נתונים לא מעודדים בתחום החזרי המשכנתאות בשוק האמריקאי. בשעה זו מאבדים המדדים המובילים אחוז אחד מערכם.

בתל אביב צפוי להיפתח מחר המסחר בבורסה לאחר יומיים של חופשת חג השבועות. בחדרי העסקאות חוששים מפאניקה בקרב המשקיעים שישלחו את המדדים לירידות חדות כבר עם פתיחת המסחר. בנוסף, צפויים רבים מהיצואנים לגוש האירו לפנות בקריאה לממשלה להיערך להשפעות המשבר על השוק הישראלי ש-30% מהייצוא בו נעשה למדינות גוש האירו. גם הבורסה שלנו הספיקה לאבד בחודש האחרון 9% מאז רמת השיא של כל הזמנים אליה הגיעה לפני מספר שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully