וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר? לא בקופה של יצחק תשובה

יעל חלק

20.5.2010 / 9:29

נסיכי הגז מתעשרים: הרווח התפעולי של דלק אנרגיה זינק ב-44% ל-41 מיליון שקל. החברה עברה לרווח נקי של 17 מיליון שקל לעומת הפסד של 42 מיליון שקל בתקופה המקבילה

דלק אנרגיה, העוסקת בחיפושי נפט וגז באמצעות דלק קידוחים ואבנר, מסכמת הבוקר רבעון מוצלח: הכנסות החברה צמחו ב-16% והסתכמו ב-88.4 מיליון שקל, בזכות עליה בהכנסות ממכירת גז ונפט לחברת החשמל. הרווח התפעולי שמציגה החברה קפץ ב-44% והסתכם בכ-41 מיליון שקל.

בזכות צמצום ניכר בהוצאות המימון ורווח מפעילות נמשכת, עברה החברה להציג רווח נקי בהיקף של 17 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-42 מיליון שקל בתקופה המקבילה. עיקר ההפסד ברבעון הראשון של 2009 נבע מהפסדים שרשמה החברה כהוצאות מימון בגין שערוך הלוואות דולריות בהיקף של כ-55 מיליון שקל.

דלק אנרגיה פועלת בתחום פעילות של חיפושים והפקה של נפט וגז טבעי באמצעות חברות ושותפיות מוחזקות, בעיקר בישראל וכן בארה"ב וברוסיה. הפרויקט המניב את עיקר הכנסותיה של החברה הוא ים תטיס. פרויקטים מרכזיים נוספים הם פרויקט הפיתוח של תגליות הגז המסחריות תמר ודלית, פעילות האקספלורציה בשטחי זכויות הנפט בים מול חופי ישראל ופעילות ההפקה והפיתוח ביבשה בארה"ב.

תוצאות דלק קידוחים, השותפה ב-25.5% בעסקת ים תטיס וב-15.62% בקידוחים תמר ודלית, ואשר בה מחזיקה החברה כ-62% מאוחדות בדו"חות החברה.

במהלך תקופת הדו"ח השלימה החברה גיוסי אג"ח בהיקף של כ-400 מיליון שקל, מהם כ-190 מיליון שקל באג"ח צמודות מדד וכ-210 מיליון שקל באג"ח שקליות. יתרת המזומנים (כולל פיקדונות) בקופת החברה לתאריך המאזן הסתכם בכ-728 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully