וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם הפלסטיני: התמ"ת יפצה את התעשיינים

20.5.2010 / 17:50

המשרד בוחן דרכים לפיצוי תעשיינים בהתנחלויות שנפגעו כתוצאה מהחרם הפלסטיני על מוצריהם. בנימין בן אליעזר: "חרם כלכלי הוא כלי ניגוח פוליטי שפל"

לבקשת התאחדות התעשיינים, החל משרד התמ"ת לבחון דרכים לפיצוי תעשיינים בהתנחלויות שנפגעו כתוצאה מהחרם הפלסטיני על מוצריהם. כמו כן פנו אנשי משרד התמ"ת למקביליהם ולגורמים בינלאומיים, על מנת שאלה יגרמו להפסקת החרם הנוגד כל כללי סחר מקובלים בעולם.

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר העלה את הנושא בפגישתו עם נשיא מצרים חוסני מובארק, כשנילווה לביקור ראש הממשלה. הרשות הפלסטינית הודיעה בשבועות האחרונים על החרמת מוצרי ההתנחלויות, כחלק ממאבקה למנוע הכרה פוליטית בהן כשטח ישראלי.

בן אליעזר אמר כי הוא רואה בחומרה את החלטת הרשות הפלסטינית להחרים סחורות המיוצרות באזורי התעשייה בשטחי יהודה ושומרון. "לאור חידוש השיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית, יש להסיר לאלתר את פעולות החרם וזאת בשל העובדה כי מפעלים רבים בשטחי יהודה ושומרון מעסיקים מספר רב של פועלים פלסטינים", אמר בן אליעזר. "חרם כלכלי הוא כלי ניגוח פוליטי שפל שלא תורם כלל לאווירה שאנחנו מנסים לייצר באזורנו בימים אלה".

במהלך שנת 2009 הגיעו מכירות הפלסטינים לישראל לכ-1.5 מיליארד שקל. מכירות ישראל לרשות הפלסטינית הגיעו לכ-15 מיליארד שקל, מחציתם מוצרים ישראלים והיתר מיובאים על ידי ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully