וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים ויזה לארה"ב? היכונו לשלם פי 3

חיים ביאור

21.5.2010 / 7:53

ארה"ב תייקר אשרות הכניסה לשטחה בחודש הבא בעשרות ולעיתים מאות אחוזים. האשרה היקרה ביותר - לישראלים הנוסעים לעבוד באמריקה במסגרת רילוקיישן

ארה"ב תייקר את כל סוגי אשרות הכניסה אליה ב-4 ביוני ב-19%-200%, בהתאם לסוג האשרה - כך פירסם אתמול משרד החוץ האמריקאי באתר האינטרנט שלו.

לדברי עו"ד ליעם שוורץ, מומחה לדיני הגירה לארה"ב, עד כה היה נהוג תעריף אחיד לכל סוגי האשרות לארה"ב - 131 דולר. מעתה תבוצע התייקרות בשיעור שונה לסוגי האשרות השונים. ההתייקרות בשיעור המתון ביותר, 6.8%, תחול על אשרת התייר, שתעלה 140 דולר, לעומת 131 דולר עד כה.

התייקרות חדה יותר תחול על אשרות שמונפקות לאנשי מקצוע שמועסקים בחברות אמריקאיות או לעובדים שנשלחים לארה"ב מטעם החברות המעסיקות אותם.

התעריף החדש של אשרת 1B-H, המונפקת למומחה או אקדמאי המקבל הצעת עבודה ממעסיק אמריקאי בארה"ב, יהיה 150 דולר - התייקרות של 14.5%. הנפקת ויזת L1, הניתנת למנהלים בחברה ישראלית העוברים לנהל חברה אם, חברה בת או חברה אחות אמריקאית, תעלה 151 דולר.

אשרת 1-K, המונפקת לישראלים המבקשים לנסוע לארה"ב כדי להינשא לאזרחים אמריקאים, תתייקר ב-167% ל-350 דולר. הנימוק האמריקאי להעלאה החדה הוא הניסיונות מצד בעלי אשרה זו להשתמש בה לביקורים למטרות שלא נועדה להן.

אשרת E1, הנחשבת נפוצה במיוחד, תתייקר בשיעור הגבוה ביותר, כמעט פי שלושה - ל-390 דולר. אשרה זו מונפקת לעובדים הנשלחים על ידי מעסיקיהם לרילוקיישן בארה"ב לשנה עד ארבע שנים, וכן ליצואנים או יבואנים שלהם קשרי סחר עם ארה"ב המבקשים לנסוע לארה"ב במסגרת עיסוקם.

לדברי שוורץ, משרד החוץ האמריקאי מודע לאפשרות שייקורה החד של אשרה זו יפגע בסחר בין ארה"ב למדינות אחרות, ואולם במשרד מבהירים כי עלויות הטיפול בבקשות לאשרה זו, כמו גם בבקשות האחרות, מחייבות את ייקורה של האשרה הזו ושל יתר האשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully