וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט אישר את הרפורמה בוול סטריט

21.5.2010 / 11:38

אושרה התכנית הרגולטורית המקיפה בוול סטריט, הכוללת פיקוח הדוק על בנקים גדולים, ריסון נהלי הלוואות והקמת סוכנות פיקוח על נגזרי אשראי מורכבים

על רקע הזעם הציבורי כלפי וול סטריט, הסנאט האמריקאי אישר ביום חמישי את תכנית הרפורמה המקיפה ביותר על הבנקים הגדולים מאז השפל הגדול. הצעת החוק החדשה והמקיפה תחול על המנכ"לים בוול סטריט, על רוכשי הדירות הראשונות, על הסוחרים בבורסות ועל הבנקים הקטנים.

הצעת החוק עברה ברוב של 59-39, ומהווה הישג חשוב לברק אובמה, רק חודשיים לאחר שאושרה הרפורמה במערכת הבריאות שהציג. כעת תשולב הצעת החוק עם הגירסה שאישר בית הנבחרים בדצמבר, וכפי הנראה תגיע לשולחנו של אובמה לאישור לפני 4 ביולי, יום העצמאות של ארה"ב.

החקיקה החדשה מיועדת למנוע הישנות של מצב שבו בנקי ההשקעות הגדולים מגיעים לסף קריסה, ונדרשים לחילוץ ממשלתי יקר. הצעת החוק קוראת לדרכים חדשות לפיקוח על סיכונים במערכת הפיננסית ומקלה על הממשלה לפרק חברות פיננסיות גדולות כושלות. ההצעה כוללת גם חוקים חדשים לניירות ערך מורכבים, שנתפסים כחלק מהגורמים למשבר הכלכלי של 2008, על ידי יצירת סוכנות חדשה להגנה על הצרכן.

הצעת החוק תטיל מגבלות חדשות על הבנקים הגדולים והחזקים ביותר בוול סטריט, ותתבע הוכחה ליכולת ההחזר של הלווים, גם במשכנתאות הפשוטות ביותר.

"היעד שלנו הוא לא להעניש את הבנקים אלא להגן על הכלכלה הרחבה יותר ועל הציבור האמריקאי מפני משברים כמו אלו שהתרחשו בשנים האחרונות", אמר אובמה ביום חמישי לאחר שהסנאט אישר את ההצעה. לדבריו, תעשיית הפיננסים ניסתה לעצור את הרגולציה החדשה "עם גדודי שתדלנים ופרסום במיליוני דולרים".

הצעת החוק אינה כוללת הגבלות על ענקיות המשכנתאות המגובות על ידי הממשלה, פאני מיי ופרדי מאק. הדמוקרטים חששו כי התערבות במדיניות הדיור עשויה לחבל בניסיון להעביר את החוק.

שתי החברות הורידו את תקני ההלוואות שלהן במהלך תקופת פריחת הדיור וכעת אותן הלוואות בסיכון גבוה מגיעות לחדלות פירעון בשיעור שיא, מה שהצריך חילוץ ממשלתי בסך 145 מיליארד דולר.

בסוגית שכר הבכירים, הצעת החוק החדשה תעניק לבעלי המניות את הזכות לקבוע בהצבעה את שכר המנהלים. הבנק הפדרלי יציב תקנים שיגדירו מהו שכר מופרז שעשוי להיות בלתי בטוח ובלתי יציב עבור הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully