וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופלים נמוך: יום נוסף של ירידות באירופה

עומר רבין

21.5.2010 / 15:54

המדדים המובילים יורדים בכשני אחוזים לאחר צניחה של 4% בוול סטריט אמש וירידות חדות שנרשמו במזרח. ספרד הורידה את תחזית הצמיחה בחצי אחוז והאירו – דווקא מתחזק

באירופה יחתמו בעוד כמה שעות שבוע מסחר תנודתי במיוחד שהתאפיין במגמת מסחר שלילית. את יום המסחר האחרון לשבוע מלווה צניחת המדדים אמש בוול סטריט, שם קרסו הלילה המדדים המובילים בכ-4% על רקע הדאגה ההולכת וגוברת מפני האיומים על יציבותו הפיננסית של גוש האירו.

בורסות אירופה הגיבו הבוקר לירידות במתינות יחסית ובשלב מסויים במסחר אף נרשמה מגמה חיובית - אך האופטימיות לא נשמרה ובשעות האחרונות שבו המסכים ביבשת להיצבע אדום.

בשעה זו מאבד מדד ה-FTSE בלונדון כשני אחוז, בגרמניה מאבדת בורסת פרנקפורט 2.5% ואילו בורסת פריז מתאפיינת בירידה מעט מתונה יותר של 1.8%.

בתוך כך הודיעה היום ממשלת ספרד כי על רקע תכנית הקיצוצים המאסיבית שאימצה במטרה להתמודד עם הגירעון אליה נקלעה ולהימנע מהידרדרות כלכלית – נאלץ הממשל לעדכן את תחזית הצמיחה לשנת 2011 ולהפחיתה בחצי אחוז. הממשל צופה לפיכך צמיחה של 1.3% בשנה הבאה לעומת התחזית הקודמת שחזתה צמיחה בשיעור של 1.8%. אנליסטים רבים במדינה צפו את הצעד ועל כן לא נרשמו תגובות חריגות בשווקים להודעת הממשל.

מוקדם יותר ננעל המסחר בבורסות אסיה בירידות חריפות בעיקר לאור המסכים האדומים הלילה בניו יורק: מדד הניקיי בטוקיו הוביל את המגמה עם צניחה של 2.5% בערכו בעוד ביתר הבורסות נרשמו ירידות שערים מתונות יותר.

בניו יורק ייפתח הערב יום המסחר האחרון לשבוע, ובשוק ההון שם מקווים לתיקון חיובי כלפי מעלה של המדדים שעשוי לעצור את בריחת המשקיעים משוק המניות. בישראל צפוי המסחר להתחדש בבוקר יום ראשון, כאשר מדד המעו"ף מצוי 11% מתחת לרמת השיא של כל הזמנים אליה הגיע לפני כחודש.

בינתיים במסחר במטבע חוץ הוסיף היום האירו להתאושש מעט מרמות שפל של שבע שנים אליהן הגיע השבוע – שערו היציג של המטבע האירופי נקבע בצהרים ע"י בנק ישראל ברמה של 4.783 שקלים – עלייה חדה של 1.5% בערכו של המטבע ביחס לשער היציג שנקבע לו אתמול. המסחר בדולר נחתם כמעט ללא שינוי כשהשער היציג נקבע על ידי בנק ישראל על 3.822 שקלים.

עדכון ראשון: 13:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully