וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה אישרה את העברת הסיוע לגוש האירו

עומר רבין

21.5.2010 / 19:08

בתום יום עמוס ביקורת כלפי הקנצלרית אנגלה מרקל, אישרו הבית התחתון והבית העליון העברת 148 מיליארד אירו מתקציב המדינה לקופת החירום להצלת המטבע האירופי

הבית העליון של הפרלמנט הגרמני אישר הערב (שישי) את החוק המאפשר לגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו, להעמיד 148 מיליארד אירו מתקציבה לקופת חבילת החירום במטרה לסייע בהגנה על הכלכלה המאוחדת ועל מטבע האירו.

החבילה כולה, שתורכב מהסיוע שיאושר בכל אחת ממדינות האיחוד בנפרד, צפוי לעמוד על 750 מיליארד אירו (כטריליארד דולר).

מוקדם יותר היום אישר גם הבית התחתון במדינה את החוק. אישורו בשני הבתים מחייב את נשיא גרמניה קוהלר לאשר אותו ולהכניס אותו לספר החוקים.

במהלך היום נאלצה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושר האוצר וולפגנג שאובלה לסנגר על החלטתם להעמיד סיוע כה נרחב להגנה על האירו. "אנחנו עושים זאת לטובת מדינתנו, המטבע האירופי המאוחד ייצר יתרון עצום לגרמניה", אמרה מוקדם יותר מרקל כשהיא מצביעה על העובדה כי כמעט שני שלישים מהייצוא הגרמני הוא למדינות האיחוד.

על אף דבריה של מרקל, נמשכת הביקורת החריפה בציבור כלפיה והתרעומת על כך שהכלכלה הגרמנית נאלצת לשלם על "חוסר האחריות התקציבי" של מדינות האיחוד האחרות, לשון הביקורת. יש לציין כי הסיוע שאושר היום מצטרף לסיוע נרחב נוסף של 22.4 מיליארד אירו שהעמידה גרמניה במסגרת חבילת הסיוע לכלכלת יוון הקורסת, כחלק מהסיוע הבינלאומי של מדינות האיחוד וקרן המטבע הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully