וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: "סנקציות נגד מדינות בגירעון"

עומר רבין

22.5.2010 / 16:10

שרי האוצר של האיחוד האירופי מנסים לשדר חזית נחושה לקראת פתיחת שבוע המסחר ומבהירים: "כדי למנוע הידרדרות - לא נהסס להטיל סנקציות על מדינות שירחיבו את הגירעון בתקציבן"

על רקע הדאגה הנמשכת באירופה ו"רכבת ההרים" המטורפת המאפיינת את שוק ההון בימים האחרונים, נועדו הלילה בבריסל שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי – שם החליטו לקרוא באופן משותף להטלת סנקציות על מדינות שבאופן חוזר ושיטתי "מפרים את האיזונים הפיסקליים באיחוד".

פגישתם של השרים התקיימה לאחר שהבית התחתון והבית העליון בפרלמנט הגרמני אישרו את חלקה של הכלכלה החזקה באירופה בתכנית הסיוע לייצוב האירו עליה הכריזו לאחרונה מנהיגי אירופה – תכנית שאפתנית בשווי של 750 מיליארד אירו (או טריליארד דולר).

"חשוב להיות ברורים", אמר בפגישה נשיא הבנק האירופי, ז'אן קלוד טרישה. "האירו לא מצוי בסכנה – אלא המדיניות הכלכלית של כמה מדינות שדורשת התייחסות וזוכה כעת להתייחסות מדוקדקת שכזו".

נשיא מועצת האיחוד, הרמן וואן רומפי התבטא גם הוא בנושא ואמר: "יש הסכמה שצריך לתת שיניים לצעדים שיאפשרו 'להעניש' ממשלות עם תקציב ציבורי בעייתי. מדובר בצעדים כלכליים ופוליטיים כאחד". בין ביתר הציע רומפי להטיל קנסות כבדים על מדינות באיחוד וכן לקבוע כללים מסודרים וסטנדרטים לפיהם ייבדקו המדינות החברות. סנקציות נוספות שהוצעו כללו שלילת זכות הצבעה ושלילת כוח במוסדות הארגון ממדינות שבאופן שיטתי אינן עומדות בסטנדרטים הכלכליים ובכך מסכנות את היציבות הפיננסית ביבשת.

על אף המסרים הקשים ביקשו שרי האוצר של האיחוד להבהיר כי הם מחוייבים לביטחון הפיננסי של כל המדינות החברות בגוש האירו: "דבר אחד ברור: אף חברה בגוש האירו לא תיוותר לבד בצד הדרך", אמרה בתום הפגישה שרת האוצר הצרפתית כריסטין לאגארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully