וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 37 בנקים נסגרו מתחילת השנה

הרשויות בארה"ב ממשיכות להביא לסגירתם של מוסדות פיננסיים שנכנעו למשבר הכלכלי. בסוף השבוע נסגר בנק נוסף במינסוטה. קצב סגירת הבנקים השנה – יותר מכפול מאשר בשנת 2009

זה לא כל כך נעים לראות בנק סגור: הרשויות בארה"ב הודיעו בסוף השבוע על קריסתו של פיינהארסט בנק במינסוטה – בנק קטן יחסית המחזיק בנכסים בסך 61 מיליון דולר והפקדות בסך 58 מיליון נוספים.

בכך עולה מספר הבנקים שקרסו בארה"ב מתחילת שנת 2010 ל-73 בסך הכל. מדובר במספר גדול יותר מפי 2 מזה שנרשם בשנת 2009 – אז עד לאמצע חודש מאי נסגרו 36 בנקים "בלבד".

בסך הכל, צופים אנליסטים כי מספר הבנקים שייסגר השנה ע"י הרשויות בארה"ב יגיע ליותר מ-140 בנקים ובכך ישבור את מספר השיא בבנקים סגורים שנרשם בשנה שעברה ושהיה הגבוה ביותר בארה"ב מאז שנת 1992 – בעיצומו של משבר ההלוואות בשוק האמריקאי.

סגירת הבנקים היא בעלת משמעויות לקופה הציבורית של ארה"ב שכן הרשויות ערבות לכספי החוסכים בבנקים השונים ועל כן נעשים מאמצים להביא ל"רכישת" הנכסים של הבנקים הנסגרים על ידי בנקים מתחרים אחרים ובמקרה הצורך – לפצות את החוסכים שכספם ירד לטימיון.

על פי הערכות האיגוד הפדרלי לביטחון החסכונות (FDIC) – צפויה עלות ההתמודדות עם תופעת קריסת הבנקים בארה"ב להאמיר לסכום אדיר של 100 מיליארד דולר במהלך ארבע השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully