וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר באירופה מסבך (שוב) את AIG

22.5.2010 / 21:17

חשש: הפסדיה של AIG עלולים להגיע עד ל-109 מיליארד דולר בשל המשבר באירופה. זאת בשל נגזרים פיננסים שבנקים ביבשת רכשו ממנה. חברת הביטוח סירבה למסור את שמם של הבנקים

גל הצרות הפיננסיות ששוטף את אירופה בימים אלה עלולים לפגוע לפחות בתאגיד אמריקאי אחד: ענקית הביטוח aig, שנמצאת בימים אלה בבעלות משלמי המסים.

AIG התכוונה לצנן מעט את עסקי הנגזרים של החברה, אשר העניקו לה חשיפה ענקית לאירופה. לאחר התבטאויות גורמים שונים בארה"ב בנוגע לכך שהחילוץ של ממשל ארה"ב שניתן ל-aig סייע לבנקים אירופאים, התכוונה החברה להיפטר מהנגזרים אותם מכרה למוסדות האירופים.

אבל בדיווח הרבעוני האחרון לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) נראה כי לענקית הביטוח עדיין יש חשיפה ענקית לבנקים באירופה. AIG מנתה את השווי הכולל של אותם נגזרים – חוזי ביטוח כנגד חדלות פירעון (CDS), והעריכה כי שוויים עמד על 109 מיליארד דולר בסוף מארס. משמעות הדבר היא שאם המצב באירופה יידרדר עבור AIG, הפסדיה עלולים להגיע לכדי 109 מיליארד דולר.

אין מין ההכרח שתסריט זה יתממש. ובכל זאת, גם הפסדים קטנים של AIG בעקבות המשבר באירופה יהיו ענין רגיש לחברה. דובר AIG, מארק הר, סירב לפרט אילו בנקים אירופים רכשו CDSמ-AIG.

מניית AIG ירדה בימים האחרונים בשל חוסר הוודאות בנוגע לכמות ההשפעה של הידרדרות המצב באירופה על החברה, והאם הידרדרות שכזו תקזז השפעתה של מכירת חטיבה אסיאתית בשווי 35.5 מיליארד דולר, אשר עדיין זקוקה לאישור בעלי המניות של הצד הרוכש.

מניית AIG ירדה במשך שבעה ימים ברציפות ונסגרה ברמה של 34.81 דולר ביום חמישי. המניה רשמה ירידה של 23% מאז 11 במאי. המניה עלתה מעט ביום שישי, ונסגרה ברמה של 35.96 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully