וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוויחים יותר מ-300 אלף? שלמו 80% מס

צבי זרחיה

23.5.2010 / 8:24

הצעת חוק חדשה של חברת הכנסת מירי רגב מציעה פיתרון מקורי חדש לסוגיית פערי השכר: "המעסיקים יחשבו פעמיים לפני שהם מעניקים שכר גבוה כל כך לבכירים"

ח"כ מירי רגב (הליכוד) מגבשת הצעת חוק להעלאת המס על בעלי השכר הגבוה. לפי ההצעה, מי שמשתכר יותר מ-100 אלף שקל בחודש ישלם מס של 60%, בעלי שכר של יותר מ- 200 אלף שקל בחודש ישלמו מס של 70%, ומי שמרוויח יותר מ-300 אלף שקל בחודש ישלם מס של 80%.

רגב אומרת כי הגדלת המס על בעלי השכר הגבוה במשק תביא לכך שהמעסיקים במשק יחשבו פעמיים לפני שהם מעניקים שכר גבוה כל כך לבכירים. לדבריה, ממדיניות המסוי של הממשלה, שהגבילה את תקרת התשלומים לביטוח לאומי ל-79,750, עולה כי עובד שהכנסתו החודשית נעה בין 37,890 שקלים ל-79,750 שקלים ישלם מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי ומס בריאות בשיעור כולל של 57%.

לעומת זאת, מי שמשתכר יותר מסכום זה ישלם על כל שקל נוסף מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי ומס בריאות בשיעור כולל של 45%. רגב אמרה שזהו אבסורד וחוסר צדק משווע, ולפיכך יש להגדיל את נטל המס על בעלי השכר הגבוה ולהגדיל את שכרם של בעלי השכר הנמוך. במקביל לכך, מגבשת רגב הצעת חוק להגדלת שכר המינימום.

ועדת השרים לקביעת שכר הבכירים בחברות הציבוריות תתכנס היום לדיון נוסף. הועדה בוחנת שורה של הצעות משולבות להגבלת שכר הבכירים, יחד עם חיזוק מעמד הדירקטורים והגופים המוסדיים. רוב החברים בוועדה סבורים שאין להתערב בגובה השכר, אלא שיש לחזק את סמכויות הדירקטוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully