וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א מתאוששת: המדדים זינקו ב-2.4%

עומר רבין

23.5.2010 / 16:31

ההתאוששות הקלה שרשמו המדדים בניו יורק ביום שישי גררו את תל אביב לגל אופטימיות נדיר ששטף את המסכים בירוק. מניות הבנקים זינקו ביותר משלושה אחוזים

התנודתיות הנוראית נמשכת וזורעת עוד חוסר ודאות בשוק ההון, כאשר שבוע מסחר נוסף נפתח בתל אביב על רקע החששות ברחבי העולם מפני התרחבות המשבר הפיננסי במדינות האיחוד האירופי.

למרות הדאגה הנמשכת, בעיקר בשוקי אירופה, בתל אביב דווקא שידרו היום הסוחרים אווירה חיובית למדי כשהם שולחים את המדדים המובילים לעליות שערים כבר מן הפתיחה - ואלה הלכו והתחזקו ככל שנקפו השעות עם זינוק מרשים במיוחד בשעתיים האחרונות של יום המסחר.

בסופו של יום עלה מדד ת"א 25 בשיעור מרשים של 2.4% לרמה של 1,127 נקודות. מדד ת"א 100 זינק בשיעור של 2.3% ואילו מדד התל טק עלה בשיעור צנוע יותר של 1.6%.

מי שהובילו את המגמה החיובית הבולטת הן מניות הבנקים: לאומי והפועלים עלו בקרוב ל-4% כל אחת. עוד במזנקות ניתן למנות את החברה לישראל, את פרטנר ואת כי"ל. מניית טבע הייתה יוצאת הדופן העיקרית היום באחד העם כשנסחרה משך כל שעות בירידה של למעלה מאחוז וחצי בערכה.

המסחר בתל אביב נפתח הבוקר על רקע ירידות חדות מאוד שנרשמו ביום חמישי בערב בניו יורק (לאחר חתימת שבוע המסחר בתל אביב), ולאחריהן התאוששות מסויימת של המדדים ביום שישי. כמו כן התנהל המסחר על רקע פגישת שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי בבריסל בסוף השבוע - שם הכריזו פעם נוספת על מחוייבותם לשמור על יציבותו של גוש האירו ועל המטבע המאוחד ואף הצהירו על נכונותם לנקוט בסנקציות פוליטיות וכלכליות משמעותיות כנגד מדינות שלא יעמדו ביעדים הכלכליים ובסטנדרטיים הפיסקליים שהציב הבנק המרכזי באיחוד. עוד בסוף השבוע, אישרה הכלכלה החזקה ביותר באירופה - גרמניה - את העמדת מלוא הסכום הנדרש ממנה לקופת החירום עליה הכריזו המנהיגים ביבשת לצורך המאבק במשבר החמור.

בשוק המט"ח לא התקיים היום מסחר רשמי במטבעות ולא נקבע שער רשמי לאירו. שערו היציג נקבע לאחרונה ביום שישי בצהרים ע"י בנק ישראל ברמה של 4.783 שקלים - שער נמוך במיוחד, אך גבוה באחוז וחצי מהשער היציג הקודם שנקבע ביום חמישי. במסגרת המסחר הלא רשמי במט"ח הוסיף גם הבוקר האירו להתחזק ונסחר ברמה של למעלה מ-4.80 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully