וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: אגד רוקנה את קרן הפנסיה של עובדיה

גלעד גרוסמן

23.5.2010 / 11:57

תביעה ייצוגית בגובה 2 מיליארד שקל הוגשה לבית הדין לעבודה בתל אביב כנגד קרן הגמלאות של החברה בטענה כי הידרדרה לגירעון בגלל ניהול כושל והתנהלות בעייתית של הנהלת הקואופרטיב

לבית הדין לעבודה בתל אביב הוגשה ביום חמישי תביעה ייצוגית בגובה של כשני מיליארד שקל נגד קרן הגמלאות של אגד, בטענה שבקרן נצבר גרעון גדול בשל ניהול כושל, וכתוצאה מכך הפנסיונרים של החברה לא מקבלים את הסכום המגיע להם.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין גל ורם גורודיסקי, בשמו של עמיחי אלראי, מי ששימש כמבקר הראשי של אגד ושל החברות הבנות שלה, ושלטענתו אולץ לסיים את תפקידו באגד ב- 1987 לאחר שהעלה טענות בדבר אי סדרים בקרן הגמלאים. לטענת אלראי, אגד מעולם לא שילמה את חובותיה לקרן, ובכך "הכריעה את גורלה של קגא להיות קרן גרעונית". עוד נטען, כי במהלך השנים הוציאה אגד מאות עובדים לפנסיה מוקדמת בהתאם לתחשיבים שגויים ומוטים כלפי מטה בשל העובדה שהתבססו על נתונים אקטוארים לא מעודכנים, וזאת באופן מכוון ומודע.

"התוצאה ממהלך זה היתה שאגד חסכה את עלויות העסקתם של אותם פורשים בפרישה מוקדמת וקג"א קיבלה על עצמה את ההתחייבות לשלם פנסיה לעובדים אלה עד יום מותם ולשאריהם לאחר מכן מבלי שהיו בידה נכסים שיאפשרו לה לעמוד בהתחייבות זאת. כך, חסכה אגד סכומי עתק שנפלו על כתפיה הדלות של קגא וכאמור, הכריעו את גורלה לבסוף", נכתב בעתירה.

על פי התביעה, התהליכים שהובילו לגרעון העצום בקרן החלו באמצע שנות ה-80', אולם רק ב-2003, לאחר שהשליטה בקרן הפנסיה עברה מידיהם של המנהלים שמונו על ידי אגד לידי מנהל מיוחד בעקבות תיקון לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, שהסדיר את הרפורמה בקרנות הפנסיה הוותיקות הגרעוניות, התגלה הגרעון, שעמד אז על מעל 2.78 מיליארד שקל.

לתביעה הוגשה חוות דעת של רואה חשבון מאפריל 2007, שגובשה לבקשת "עמיתים" (קרנות הפנסיה הותיקות שבהסדר ג"ג) והמנהל המיוחדת של קרן הגמלאות, יעל אנדורן, שנתבעות אף הן, לפיה החוב של אגד לקגא עמד ב-2003 על 1.4 מיליארד שקל. בתביעה נטען שכיום החוב מוערך בכשני מיליארד שקל. התובעים דורשים כעת מהנהל המיוחד שתפעל לכך שאגד תכסה את החוב לקרן לפני שהתביעה תתיישן, וכך יזכו כ-6,500 העמיתים החברים בה לכספים שמגיע להם.

לדברי עו"ד גל גורודיסקי, מכיוון שהנהל המיוחד מונה ב-2003, כל תביעות העמיתים או הקרן נגד מי שגרם לגרעונות עלולות להתיישן בתוך שבועות עד חודשים אחדים. "למעשה, בימים אלה ניתנת ההזדמנות האחרונה לקרנות להגיש הליכים משפטיים נגד האשמים בגירעון", אמר. טרם הוגש כתב הגנה לתביעה האמורה.

  • עוד באותו נושא:
  • אגד
  • פנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully