וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה עתירה נגד בנק לאומי

גלעד גרוסמן

23.5.2010 / 14:43

נדחתה העתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון כנגד הבנק בדרישה לחשוף את שמות המועמדים לדירקטוריון ואת נימוקי ההחלטות שהתקבלו: "אין מקום לפרסם שמות המועמדים שנפסלו"

בג"ץ דחה בסוף השבוע את העתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לחשוף את שמות כל המועמדים לדירקטורים בבנק לאומי, וכן לקבלת הפרוטוקולים והנימוקים המלאים שהובילו להחלטת הוועד הציבורי לאשר מועמדים.

השופטים הסבירו שלא מצאו מקום להתערב בענין מכיוון שהליך סינון המועמדים טרם התסיים, ולכן אין זההזמן המתאים לביקורת שיפוטית. "אין מנוס מסיומו של הליך קבלת ההחלטות, שהוא פועל יוצא של איזון בין הזכויות והאינטרסים שעליהם מצביעה העותרת, עם זכויות חוקתיות אחרות ואינטרסים ציבוריים נוספים", כתבו השופטים בפסק הדין. "בשלב הנוכחי, פורסמו לידיעת הציבור שמות המועמדים לכהונת דירקטורים, שנבחרו על ידי ועדת המניות, ועם סיום ההליך יעמוד לבחינת הציבור מידע נוסף, בהתאם להחלטה שתינתן על ידי הרשויות".

בעתירה, שהוגשה לפני כחודש באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון ונדאל חאיק, נטען כי יש לאפשר לציבור לעמוד על השיקולים והנימוקים שעמדו בבסיס החלטות הוועדה הציבורית, כדי שניתן יהיה לקיים דיון ציבורי "אודות התאמת המועמדים לאחד הגופים המשפיעים והמשמעותיים ביותר במשק הישראלי, הכול בהתאם לעקרונות השקיפות, חופש המידע וזכות הציבור לדעת".

התנועה פנתה בעבר לוועדה בבקשה לקבל את הפרוטוקולים מישיבותיה, אולם נענו ש"הפרוטוקולים של הועדה אינם ניתנים לפרסום או להפצה". לפני כחודשיים עתרה התנועה לבג"ץ נגד הכוונה למנות את מנכ"ל הבנק, גליה מאור, לתפקיד דירקטור. לאחר שמאור הסירה את מועמדותה, בוטלה העתירה, מבלי שהורה בית המשפט על פרסום שמות המועמדים הנוספים והפרוטוקולים של הוועדה.

במשרד היועץ המשפטי לממשלה סברו מנגד כי אין מקום לפרסם את שמם של מועמדים שנפסלו, כדי לא לפגוע בפרטיותם. עוד הוסבר, שמכיוון ששאלון המועמדות לכהונת דירקטור בבנק שבהסדר אינו כולל הודעה למועמד בדבר האפשרות כי מועמדותו תפורסם, ולחלק מהמועמדים אף נמסר מפורשות כי דבר הגשת המועמדות לא יפורסם. לכן, בפרקליטות הסבירו שרק לאחר שיפנו למועמדים הכשירים בבקשה לקבל את עמדתם בנוגע למסירת שמם, תתקבל החלטה סופית בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully