וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם האיטלקים מחרימים תוצרת ישראלית

אורה קורן

23.5.2010 / 14:39

שתי רשתות איטלקיות מחרימות תוצרת חקלאית מישראל כיוון שכללו יצוא מההתנחלויות. גוש שלום: "אגרקסקו מעמידה בסכנה את כלל היצוא החקלאי הישראלי". באגרקסקו מכחישים קיום החרם

שתי רשתות סופרמקרטים גדולות באיטליה, קו אופ ונורדיקונאד, מפסיקות לשווק מוצרי חקלאות ישראליים המיוצאים על ידי אגרקסקו. כך נמסר היום (ראשון) מתנועת גוש שלום הפועלת לפינוי ההתנחלויות מהשטחים.

על פי הודעה שפירסם גוש שלום, מנהלי הרשתות האיטלקיות ציינו כי נקטו בצעד, כיוון שהם מתנגדים לשיווק מוצרי התנחלויות בלבד, אולם אגרקסקו מסרבת להפריד בינם לבין מוצרים משטח ישראל ואורזת הכל יחד תחת המותג כרמל.

בדרך זו, הצרכן האיטלקי אינו יכול לדעת את מקור המוצר שהוא קונה, ציינו על פי ההודעה. מגוש שלום נמסר, כי "על ידי ערבוב תוצרת ישראל עם מוצרי התנחלויות, אגרקסקו מעמידה בסכנה את כלל היצוא החקלאי הישראלי".

במכתב אל הנהלת אגרקסו כתבה תנועת גוש שלום: "מה שקרה באיטליה צריך להיות עבורכם נורה אדומה מהבהבת. הגיע הזמן שתבינו כי החקלאות בשטחים הכבושים ובמיוחד ההתנחלויות החקלאיות בבקעת הירדן, היא כאבני רחיים על צווארה של החקלאות הישראלית. אם תמשיכו במדיניות של ערבוב תוצרת ישראל עם תוצרת ההתנחלויות, שההתנגדות להם גואה בעולם כולו, אתם מעמידים בסכנה מוחשית את היצוא החקלאי הישראלי כולו".

אגרקסקו: "אין השעיה ברכישת תוצרת חקלאית"

מנכ"ל אגרקסקו, שלמה תירוש, מסר כי אין כל ממש בידיעה כי רשתות השיווק האיטלקיות הישעו לאחרונה רכישת תוצרת חקלאית מישראל המשווקת באירופה על ידי החברה, בשל מעורבותה של אגרקסקו בשיווק תוצרת חקלאית מהתנחלויות.

תירוש אמר כי השיווק של מוצרי החקלאית מישראל לרשתות האיטלקיות (תחת המותג Agrexco Carmel) מתנהל כרגיל. ייתכן שאחת הרשתות שהוזכרו - Coop - שהיא קואופרטיב של צרכנים, שמופעלים עליה לחצים פוליטיים, עושה הפרדה כלשהי בין התוצרת שמיוצרת בישראל לזו שמגיעה מישובי בקעת הירדן, ציין תירוש.

לדבריו, החברה מייצאת לחו"ל תוצרת חקלאית גם מישובי בקעת הירדן אך זו תוצרת שהחל מ-2002 נארזת ומסומנת בנפרד וייתכן שזו הכוונה בידיעה. "ההפרדה נעשית משיקולי מיסוי, בשל העובדה שאנחנו משלמים מס על תוצרת חקלאית שאינה מיוצרת בתחומי הקו הירוק כפי שמתחייב מהחלטות רשויות המס באירופה ומכל מקום מדובר בכמות זניחה של תוצרת המהווה כ-0.4% משווי התוצרת המשווקת על ידי החברה", לפי תירוש.

עוד אמר כי "החברה מתמודדת מזה שנים עם התופעה, שגורמים פוליטיים מפעילים לחץ על הרשתות אבל שום החרמה לא קיימת לאחר שאנחנו מסתדרים בשקט עם הנהלת הרשתות. אין ולא היה חרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully