וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: "האיחוד הגיב באיטיות למשבר"

23.5.2010 / 15:01

היוונים המערערים את היציבות הפיננסית ביבשת מוצאים עדיין זמן להאשים. ראש הממשלה ג'ורג' פאפאנדראו טוען: "דעות קדומות בגרמניה יצרו עוינות כלפינו"

יוון לא תגיע לחדלות פירעון ולא תזדקק לארגון מחדש של חובותיה, כך אמר ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פאפאנדראו, בראיון שפורסם היום בעיתון הספרדי "אל פאיס". פאפאנדראו אמר כי האיחוד האירופי היה איטי מדי בתגובתו למשבר ביוון.

"לא נצטרך להגיע לחדלות פירעון או להסדר חובות", אמר פאפאנדראו. "בחרנו לא לעשות זאת. בחרנו לפרוע את ההלוואות שביקשנו", אמר. בנוגע למדיניות הצנע, אמר פאפאנדראו כי הוא אינו מאמין שממשלתו תגיע לנקודה שממנה והלאה לא תוכל לבקש מהאזרחים ביוון להדק יותר את החגורה. "זה מה שהחלטנו, וזוהי הסיבה שבגללה קיבלנו את תוכנית הסיוע מהאיחוד האירופי".

מנהיגי האיחוד האירופי מנסים לרכוש מחדש את אמון המשקיעים לאחר שהמשבר הזניק את עלויות ההלוואות של מדינות בגוש היורו, והוביל לחבילת סיוע בסך 110 מיליארד יורו ליוון, ולכינונה של קרן חירום בשווי של כמעט טריליון דולר, במטרה למנוע את התפשטות המשבר באירופה.

פאפאנדראו אמר כי לדעתו ממשלות האיחוד האירופי היו איטיות מדי בתגובתן למשבר ביוון. "עבר זמן עד שהאיחוד האירופי הבין שמתקפות המשקיעים על יוון הן רק צעד בדרך לתקיפת מדינות אחרות, אשר יאיימו על יציבות גוש היורו", אמר. "בספרד ופורטוגל המצב לא היה כל כך גרוע, אך הן היו קורבנות של ההיסטריה", אמר פאפאנדראו.

"זקוקים לתמריצים"

פאפאנדראו אמר כי תוכנית הצנע של יוון עלולה לפגוע בצמיחת הכלכלה, וקרא לאיחוד האירופי לספק ליוון תמריצים. "אנו חייבים ליצור את התנאים הדרושים לצמיחה, וגם כאן, שוב, האיחוד האירופי יכול לסייע", אמר. "בין אם בהאצת פרויקטים בתחום התשתיות, או ביצירת קרקע ליותר השקעות באיחוד האירופי - במיוחד במדינות הדרומיות, אך גם במרכז ובמזרח אירופה".

לדברי פאפאנדראו, הוא וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, היו "כנים זה עם זו", אך הוא אמר כי הוא מודע לעוינות שיש בין שתי המדינות, לגבי עלות החילוץ והלחץ שמופעל לאכוף אמצעי צנע. "זה ניתן לתיקון. ישנה עוינות, אך אני מאמין כי מה שמפריע לאנשים הוא מה שאנחנו רואים כדעות קדומות וסטריאוטיפים".

ביום שישי אישר הפרלמנט של גרמניה את חלקה של גרמניה בחבילת החירום בסך 750 מיליארד יורו שהורכבה על ידי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומי כדי לסייע למדינות גוש היורו שנקלעו למשבר חובות. תחת ההצעה שאושרה, תתרום גרמניה לפחות 123 מיליארד יורו לחבילת החילוץ. תרומתה של גרמניה עשויה לעלות ב-20% כהכנה לתרחישים בלתי צפויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully