וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להטיית מכרז במינוי מנכ"ל הרכבת

אבי בר-אלי

23.5.2010 / 17:52

הדירקטורים שסיכלו את מינוי מוסט למנכ"ל הרכבת זומנו לשימוע מחשש להטיית מכרז. רשות החברות פתחה בהליכי הדחת שני חברי ועדת האיתור לאחר שהעניקו ניקוד "בלתי סביר באופן קיצוני"

פרשיית המכרז לבחירת מנכ"ל חברת רכבת ישראל עולה מדרגה: רשות החברות הממשלתיות, זימנה אתמול שניים מחברי ועדת האיתור ברכבת לשימוע לפני הדחתם מן הדירקטוריון - כך נודע ל-TheMarker. זאת, בטענה כי הניקוד שהעניקו למועמד אורן מוסט בשלב האחרון של הליך המכרז לפני שבוע, היה לכאורה "בלתי סביר באופן קיצוני", והעלה חשש כי "נעשה על מנת להטות את תוצאות ההליך".

במכתב הזימון שנשלח לשניים בידי מנהל הרשות עו"ד דורון כהן, צויין כי לאור האירוע שוקלת הרשות להפעיל את סמכותה להדיח אותם מתפקידם כדירקטורים - בכפוף לשימוע שייערך לשניים בסוף החודש.

כפי שנחשף ב-TheMarker, שני עובדי משרד התחבורה הנמנים על ועדת האיתור לתפקיד, פיליפ פראן ועו"ד אביבה נסים וולף, מנעו ברגע האחרון את בחירתו הצפוייה לתפקיד של אורן מוסט, באמצעות דירוג אשר הוגדר בידי מקורבים להליך "תמוה" ו"משולל כל היגיון". זאת, לאחר שהחליטו להעניק באופן זהה למועמד השני, ששי שילה, את הציון המקסימאלי של 10 נקודות.

בעוד שנסים וולף מעניקה למוסט נקודה אחת בלבד - ואילו פראן מעניק למוסט חצי נקודה בלבד. ניקוד דיכוטומי זה של השניים אפשר לשילה לעבור בסיכום הנקודות הסופי את מוסט ב-0.2 נקודות. נציגת הציבור בוועדת האיתור השופטת (בדימוס) קיי בלנש, העניקה ציון של 9 נקודות למוסט - לעומת 4 נקודות למועמד השני.

המהלך של שני נציגי משרד התחבורה גרר סערה בקרב הנוכחים בחדר הישיבות ברכבת, עליהם נמנו באותה שעה מבקר הפנים של החברה, היועץ המשפטי וכן משקיפים מטעם רשות החברות הממשלתיות. בעקבות האירוע הוקפא הליך המכרז, ותוצאות הצבעת ועדת האיתור לא הובאו לאישור דירקטוריון החברה. זאת, כאשר פרוטוקול הישיבה מועבר לטיפולה של לשכת היועץ המשפטי לממשלה.

כהן הוסיף במכתב כי הדברים חמורים במיוחד לאור התראות רשות החברות במהלך החודש האחרון בפני ניסיונות להטות את הניקוד שיוענק למתמודדים השונים במכרז. זאת, לאחר שניקוד תמוה לכאורה נוסף – כבר תוקם בידי הוועדה לפני שבועיים. מדובר בשינוי הדירוג של תא"ל איציק בן-טוב, לו הוענק ניקוד מקסימלי בסעיפי ניסיון בעבודה מול דירקטוריון ומול ועדי עובדים – אף שהשתחרר מצה"ל רק לפני מספר חודשים. יש לציין כי בסוף השבוע פנו התנועה לאיכות השלטון ועמותת אומ"ץ אל היועמ"ש בבקשה לפתוח בחקירת האירועים ברכבת, מחשש למעורבות פוליטית בהליכי המכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully