וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק חולה מדי מכדי להגיע לדיון בביהמ"ש?

עמית בן-ארויה

23.5.2010 / 18:44

איל ההון מבקש פטור מהתייצבות בבית המשפט בשל "סיבות רפואיות". בנוסף מבקשים גאידמק ונאשמים אחרים בתיק לפסול את השופט גלעד נויטל המעורב בתיק וינרוט ויטה

ארקדי גאידמק השוהה זה שנה וחצי ברוסיה, ביקש היום (ראשון) מבית המשפט לפטור אותו מלהתייצב לדיון הנוגע להקראת האישומים נגדו בפרשת הלבנת ההון של בנק הפועלים מסיבות רפואיות. גאידמק, שמבקש צו איסור פרסום אודות המסמכים הרפואיים, מואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון.

ארבעת הנאשמים בתיק גאידמק - הכולל 7 אישומים שונים שרובם אינם קשורים כלל לגאידמק - הגישו היום בקשה משותפת מהשופט המנהל את התיק בבית המשפט המחוזי בתל אביב גלעד נויטל, לשקילת האפשרות לפסול עצמו מתפקיד השופט במשפט. מדובר בגאידמק עצמו כמובן, נחום גלמור המוגדר איש הפרשה, חברת פועלים נאמנויות - חברה הבת של בנק הפועלים, ויושב הראש שלה לשעבר שלמה רכט. לכולם קשר לאישום נגד גאידמק.

מהשופט נויטל מתבקש לשקול האם באפשרותו להכריע בתיק לנוכח הראיות ששמע אודות גאידמק בתיק פלילי אחר הנשמע בפניו - תיק בו מואשמים עו"ד יעקב וינרוט ופקיד השומה הבכיר רו"ח שוקי ויטה בעבירות שוחד. בתיק זה הסכם המס שנערך לגאידמק לקוחו של וינרוט לאותו עניין, נחשב למרכזי וגאידמק הוא עד תביעה. לטענת הנאשמים, במסגרת שמיעת הראיות בתיק וינרוט ויטה נחשף נויטל לעדויות ומסמכים שונים העלולים להשפיע - במודע או שלא במודע - על ההכרעה בתיק גאידמק.

עדי תביעה שונים כבר התייחסו במשפט וינרוט ישירות לסוגיית כימות הונו של גאידמק ועניינים שונים הנלווים לכך. כך למשל, עו"ד יהודה שפר שהיה ראש הראש לאיסור הלבנת הון, ניצב יוחנן דנינו מפקד היאחב"ל בזמנו וכן רו"ח זאב פלדמן שערך את הסדר המס ב-2003 עבור גאידמק.

שפר ודנינו העידו כי בתקופה הרלבנטית למשפט נגד גאידמק, היה זה יעד לחקירה משטרתית שבאה להתחקות אחר הונו. עד היום, הודו, לא ברורים לחלוטין מקורות ההון של גאידמק. "בנסיבות העניין", ציינו הנאשמים בבקשתם, "אין זה ראוי להעמיד בית משפט נכבד זה בפני מבחן וליצור תחושה לא נוחה כי יש בחשיפתו לראיות שונות, שאינן אמורות להישמע בפניו, משום ליצור דעה קדומה בליבו של השופט".

"עניינו של גאידמק שב ועולה בתיק וינרוט בהקשרים שעלולים להתפרש כשליליים", לדבריהם. לשם המחשה ציינו את עבירת הלבנת ההון בה מואשם וינרוט שבה נטען כי וינרוט נמנע לכאורה מלהצהיר על גאידמק כנהנה בחשבון בנק שפתח עבורו.

גאידמק מיוצג על ידי עורכי הדין דוד ודפנה ליבאי, נחום גלמור על ידי עורכי הדין נבות תל צור וז'ק חן, פועלים נאמנות על ידי עורכי הדין פנחס רובין ודנה גרובר ממשרד גורניצקי ואילו שלמה רכט על ידי עו"ד תימור בלן ממשרד גורניצקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully