וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לדרך: ה-OECD מגיע לישראל באוקטובר

מאת עירית רוזנבלום

24.5.2010 / 8:26

הארגון שקיבל לאחרונה לשורותיו את ישראל כחברה מן המניין יערוך בעוד 5 חודשים כנס פתוח לציבור בנושא הגנת מידע אישי בבנייני האומה בירושלים וקיים כאן את ועידת שרי התיירות של ה-OECD

כנס פומבי ראשון של ה-OECD בנושא הגנת מידע אישי, יתקיים באוקטובר במרכז הקונגרסים (בנייני האומה) בירושלים ויהיה פתוח לציבור. עד כה התקיימו בישראל רק פגישות פנימיות של ועדות הארגון. באותו חודש תתקיים במרכז הקונגרסים לראשונה גם ועידת שרי תיירות של ה-OECD.

את הכנס הבינלאומי לנציבי הגנת מידע אישי מארחת הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים. בכנס ישתתפו רגולטורים מרחבי העולם, מומחי טכנולוגיה בתחומי אבטחת המידע, עורכי דין ורואי חשבון המתמחים בתחום. שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, תמך ביוזמתה של הרשות לארח את הכנס. עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע, אמר שההחלטה שישראל תארח את הכנס נובעת מהכרתה של הקהילה הבינלאומית להגנת מידע אישי בפעילות בשעושה הרשות בישראל בתחום, ובפעילותה מול הנציבות האירופית וארגון ה-OECD.

לדברי עו"ד שרון הוטרר, הממונה על הרגולציה והנחיות ברשות, הכנס יתקיים במסגרת שבוע הפרטיות וישתתפו בו כ-600 איש מרחבי העולם ומישראל, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישי ציבור ונציגי תקשורת רבים. מיד אחרי הכנס יתקיים במסגרת שבוע הפרטיות כנס בינלאומי

תיירות הכנסים מתעוררת

הכנס של ה-OECD מעיד על התעוררות בתחום תיירות הכנסים לישראל. לפי הערכת משרד התיירות, היו בישראל ב-2008 כ-116 כנסים בהשתתפות 41.5 אלף איש, וב-2009 כ-128 כנסים עם קרוב ל-46 אלף משתתפים - גידול של 10%, על אף מבצע "עופרת יצוקה" והמשבר הכלכלי העולמי שהתרחשו ב-2009.

גלית שמשוני, מנהלת השיווק של חברת הכנסים ארטרא, שזכתה במכרז לארגון שבוע הפרטיות, אומרת שב-2010 ארטרא צפויה לארגן לפחות עשרה כנסים עם אלפי משתתפים, פי שניים מ-2009.

לדברי סגן ראש מינהל השיווק וראש אגף חו"ל במשרד התיירות, פיני שני, כפועל יוצא מחשיבותה של תיירות הכנסים ישתתף השבוע משרד התיירות, לראשונה זה עשור, ביריד IMEX - יריד הכנסים וסיורי התמריץ הבינלאומי, שמתקיים השבוע בפרנקפורט, גרמניה. בשנה שעברה השתתפו בכנס זה יותר מ-3,500 נציגים מ-150 מדינות.

לדברי שני, מאחר שתחום הכנסים רגיש מאוד למצב הגיאו-פוליטי, הפגיעה בישראל בשנים האחרונות היתה קשה. "עד 2000 ניצבה ירושלים במקום הרביעי בעולם במספר הכנסים שנערכו בה, ואחרי האינתיפאדה היא נמחקה לחלוטין מהמפה. לכן נמנענו בשנים האחרונות מלפעול בצורה משמעותית בנושא", אמר שני. הכנסים הם פלח השוק המכניס ביותר בתחום התיירות הנכנסת: תייר כנסים מייצר הכנסה של כ-2,000 דולר, לעומת 1,000 דולר של תייר רגיל.

לצד ישראל, משתתפים ביריד IMEX, בין היתר, נציגים מירדן, מצרים, קטאר, בחריין, כוויית ואף אטלנטיס - אתר הנופש של רשת מלונות היוקרה ג'ומרייה בדובאי. שני מסביר כי גודל הביתן הישראלי צנוע יחסית וגם מספר המשתתפים הישראליים לא גדול, בגלל מחיר ההשתתפות הגבוה ביריד (כ-55 אלף יורו למשתתף). בין הגורמים הישראלים המשתתפים: מרכז הקונגרסים בנייני האומה, רשת מלונות דן, אשת טורס תיירות נכנסת ועמיאל טורס.

לדברי שני, הנהלת היריד יוצרת מערך של פגישות למי שרוצה בכך - וההתעניינות בישראל גדולה מאוד. בין היתר נקבעו עשרות פגישות שונות עם גורמים שונים למשרד התיירות, למנהל לשכת התיירות בגרמניה, עמי צוברי, לנציגי עיריית ירושלים ולמרכז הקונגרסים.

ביריד תתקיים מסיבת עיתונאים, וכמו כן הורכבה חבילת כנסים משותפת למרכז הקונגרסים, לרשות לפיתוח ירושלים ולאל על. שני אופטימי באשר לתוצאות, היות ש"יש כיום הרבה ערי כנסים בעולם שנמצאות באותו מצב פוליטי כמו ירושלים, כולל ערים כמו פאריס, אתונה או בנגקוק".

  • עוד באותו נושא:
  • oecd

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully