וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ מטרפד העלאת שכר המינימום

פנחס וולף ועומר רבין

24.5.2010 / 10:40

שר האוצר הגיש ערר לממשלה על החלטת השרים להעלות את שכר המינימום ל-4,600 שקלים. במשרד האוצר מזהירים שקבלת הצעת החוק תגרום לפיטורי עובדים וסגירת מפעלים

האוצר יטרפד את התוספת לתלוש? שר האוצר יובל שטייניץ הגיש הבוקר ערעור רשמי לממשלה כנגד החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לתמוך בהצעת החוק שהגיש ח"כ עמיר פרץ להעלאת שכר המינימום. המהלך צפוי לחייב את הממשלה לדון בהצעה ביום ראשון בישיבתה השבועית קודם לקיום דיון בנושא במליאת הכנסת.

באוצר טוענים כי העלאת שכר המינימום תביא לייקור עלויות הייצור במפעלים וכתוצאה מכך ייסגרו מוסדות בתעשייה, קווי ייצור יועתקו לחו"ל ועובדים רבים יפוטרו ממשרותיהם.

אמש אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעתו של חבר הכנסת עמיר פרץ (עבודה) להעלות את שכר המינימום במשק בסכום משמעותי של 750 שקלים. על פי ההצעה יועלה השכר מ-3,850 ל-4,600 שקלים. השינוי יתבצע במספר פעימות ויתפרס על פני שנה ושלושה חודשים.

ועדת השרים החליטה שהחוק יאושר בקריאה טרומית ולאחר מכן יתקיימו מגעים בין הממשלה לח"כ עמיר פרץ במטרה להגיע להסכמה על גובה שכר המינימום. משמעות הדבר היא כי על אף אישור ההצעה כלשונה, ייתכנו שינויים הן במבנה והן בסכומים שנקבעו לאור יוזמת הממשלה בנושא.

נושא העלאת שכר המינימום נידון כבר פעמים רבות בעבר ובשנת 2006 אף עוגן בהסכם קואליציוני בין ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט לבין ח"כ פרץ. בעת הדיון על ההצעה הוצגו לשרים גם חוות דעת של כלכלנים וכן נתונים מדו"ח בנק ישראל המצביעים על שיפור צפוי בביצועי המשק לאור אישור ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully