וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים

עומר רבין ואלון שן

24.5.2010 / 16:39

באירופה זינקו המדדים עם הפתיחה והקרינו גם על ת"א שנצבעה ירוק - אך כמה שעות הספיקו כדי להחזיר את השווקים לירידות: המעו"ף ירד ב-1.3% ות"א 100 השיל 1.5% מערכו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: עומר רבין)

החשש ממשבר כלכלי מתמשך באירופה מוסיף לדרדר את השווקים בכל רחבי העולם, על אף התקווה ששבוע מסחר חדש יביא עימו רוח חיובית חדשה לשוק המניות.

עליות השערים שנרשמו ביום שישי בוול סטריט וכן ההצהרות הנחושות מצד מנהיגי גוש האירו בסוף השבוע הצליחו להביא היום לפתיחה חיובית בכל בורסות אירופה כשבפריז, לונדון ופרנקפורט טיפסו המדדים בעד אחוז אחד בדקות הראשונות למסחר. עם זאת, כבר לקראת הצהרים נפלו המדדים ומרבית המסכים ביבשת בישרו על ירידות שערים.

גם בת"א נרשמה תנודתיות גבוהה כאשר המסחר נפתח היום ביציבות בהמשך לעליות השערים שאפיינו את פתיחת שבוע המסחר באחד העם אתמול. לקראת הצהרים, עם היוודע ירידות השערים באירופה ועל רקע הערכות צוננות מכיוונם של אנליסטים רבים - שלחו המשקיעים את המדדים המובילים לירידות שערים. בסוף יום המסחר ננעלה הבורסה בירידות שערים.

מדד ת"א 25 איבד 1.3% מערכו לרמה של 1,111 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-1.5% לרמה של 1,029 נקודות. מדד התל טק צנח ב-2.5% ומדד הנדל"ן השיל 1.1% מערכו.

באסיה נרשמה לפנות בוקר מגמה מעורבת, אך בנטייה דווקא לעליות שערים על רקע המסכים הירוקים בניו יורק בסוף השבוע. הבורסה בשנחאי, לדוגמה, זינקה בלא פחות משלושה אחוזים הבוקר. בורסת טוקיו ננעלה בירידות קלות והבורסה בהונג קונג נסגרה בעליות של 0.6%.

את מרבית העניין תרכז, גם היום, ניו יורק - שם יקבעו במידה רבה המשקיעים בוול סטריט להיכן מועדות פני השווקים השבוע כשיניעו את התחושות הפסיכולוגיות של המשקיעים ברחבי העולם שעדיין מנסים לפענח האם מדובר במהמורה קטנה בדרך להמשך צמיחה והתאוששות מהירה בשווקים - או שמא במשבר כלכלי גלובאלי חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully