וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בשוק המט"ח: האירו צנח ל-4.78 שקלים

ואדים סבידרסקי

24.5.2010 / 15:33

האירו צנח במהלך היום ב-1.5%. הדולר אף הוא נחלש במרבית שעות היום, אולם שערו היציג נקבע על 3.82 שקלים - עלייה מינורית של 0.07%

המטבע האירופי, שנמצא במוקד תשומת הלב של המשקיעים על רקע המשבר באירופה, שב לצנוח: היורו נחלש היום ב-1.552% כך ששערו היציג נקבע על 4.7829 שקלים. הדולר נחלש במרבית שעות היום אולם שערו היציג נקבע על 3.822 שקלים - עלייה מינורית של 0.079% לעומת שערו היציג מיום שישי. הדולר התחזק מתחילת החודש ב-2.5% מול השקל והיורו נחלש ב-5% מול השקל.

בעולם, נחלש היורו ב-1.5% מול הדולר לרמה של 1.24 דולר ליורו - ולמרות זאת הדולר אינו מתחזק גם בישראל. מאז תחילת מאי, נחלש היורו ב-7% מול הדולר. היורו נחלש בעולם לאחר שהבנק המרכזי של ספרדי השתלט על בנק אזורי ומנע ממנו להגיע לחדלות פירעון ובכך חיזק את החששות בנוגע להתפשטות משבר החובות בכלכלות אירופה.

בנק ישראל עוקב גם אחר רמתו של סל המטבעות המייצג ממוצע גיאומטרי של שערי החליפין של השקל מול 38 המדינות שהן שותפות הסחר של ישראל. כעת נסחר הסל סביב רמה של 87.7 נקודות וזו ירידה של 5% מתחילת השנה או ירידה של 1% מתחילת החודש. פירוש הדבר כי השקל התחזק באופן יחסי מול הסל.

16 מתוך 18 כלכלנים שהשתתפו בסקר בלומברג סבורים כי הריבית תישאר היום ללא שינוי ברמה של 1.5% למרות הערכות מוקדמות יותר, ערב פרסום מדד המחירים לחודש אפריל הגבוה מהצפוי, כי תועלה ב-0.25%. מדד המחירים עלה אמנם ב-0.9%, אולם מתחילת השנה נותר המדד ללא שינוי. המדד ב-12 החודשים האחרונים מסתכם ב-3% - כלומר בגבול העליון של יעד האינפלציה הממשלתי. במידה שבנק ישראל יחליט לעלות את הריבית, צפוי מרווח הריביות בין ישראל לאירופה וארה"ב להתרחב עוד וליצור ביקושים למטבע המקומי.

בזירת המקרו האמריקאית, יפורסמו סמוך לפתיחת המסחר בוול סטריט נתוני מכירות הבתים הקיימים. האנליסטים מצפים כי קצב המכירות המתואם שנתית עלה באפריל ל-5.6 מיליון לעומת קצב מתואם שנתית של 5.36 מיליון שנרשם בקריאה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully