וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר הותיר את הריבית ללא שינוי

אלון שן

24.5.2010 / 17:30

ההחלטה להותיר את הריבית ברמה של 1.5% - עקבית עם התהליך ההדרגתי להחזרתה לרמה "נורמאלית". סיבה נוספת להחלטה: נתונים טובים של התוצר העסקי ושוק העבודה

מבנק ישראל נמסר היום (שני) כי הריבית במשק לחודש יוני תישאר ללא שינוי ותעמוד על 1.5%.

מהבנק נמסר כי ההחלטה להותיר את הריבית על כנה עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמאלית" שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתרום להמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך תמיכה ביציבות הפיננסית.

המסלול יקבע בהתאם לסביבת האינפלציה, להתבססות הצמיחה במשק הישראלי והעולמי, לקצב עליית הריבית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתחשב בהתפתחות שערי החליפין של השקל. ברמת הריבית הנוכחית, ממשיכה המדיניות המוניטרית להיות מרחיבה.

המשק הישראלי במגמת עלייה

עוד נמסר מהבנק, כי לאחר פרסום מדד אפריל, האינפלציה מתחילת השנה עומדת על 0% ובהסתכלות על 12 החודשים האחרונים נמצאת על הגבול העליון של יעד האינפלציה וצפויה לרדת למרכז היעד בחודשים הקרובים. הצפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הקרובים כפי שהן נמדדות משוק ההון, וכן אלו המתקבלות מהחזאים שמרו על יציבות גם החודש והן עומדות בממוצע על 2.7%. הירידות במחירי הסחורות והנפט בעולם צפויות להוות גורם ממתן לאינפלציה בחודשים הקרובים.

בנוסף, הנתונים שהתווספו החודש לגבי הפעילות הריאלית בישראל, ובעיקר נתוני התוצר העסקי לרבעון הראשון ונתוני שוק העבודה, ממשיכים לתמוך בהערכה שהמשק הישראלי נמצא במגמת עליה בפעילות הכלכלית – אם כי, ישנם סימנים להתמתנות בקצב הגידול בפעילות. החודש עלתה רמת אי הודאות על רקע החשש שמשבר החובות בכמה מדינות באירופה יעיב על התאוששות הכלכלות המפותחות ובכך הוא עלול לפגוע בפעילות במשק הישראלי.

סיבה נוספת להחלטה היא ריביות הבנקים המרכזיים במשקים המפותחים המובילים, הנמצאות ברמות נמוכות מאוד ובעקבות ההתפתחויות האחרונות אף צפויות להישאר נמוכות למשך זמן רב יותר מכפי שצפו התחזיות הקודמות. כמו כן, בעקבות ההתפתחויות האחרונות אף הוחזרו חלק מהכלים הלא שגרתיים של ההקלה המוניטארית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully