וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נבוקו" עושה טוב לים המלח

עירית רוזנבלום

24.5.2010 / 21:15

הפקת האופרה למרגלות המצדה, הביאה לביקוש חסר תקדים ולמספר שיא של תיירים מהארץ ומרחבי העולם, שיגיעו בתחילת יוני לים המלח

הפקת הענק של האופרה "נבוקו" למרגלות המצדה, בהפקת האופרה הישראלית, הביאה לביקוש חסר תקדים ולמספר שיא של תיירים מהארץ ומרחבי העולם, שיגיעו בראשית חודש יוני לים המלח לצפות באופרה. לראשונה גם שווק המופע בחו"ל על ידי משרד התיירות וחברת התיירות אשת טורס כשנה לפני המופעים ותרם בכך להגברת הביקוש.

גם כך התפוסות בים המלח אינן דבר של מה בכך. ברבעון הראשון של השנה, ינואר-מארס 2010 נרשמה תפוסת החדרים הגבוהה ביותר בארץ בים המלח - כ-67%. לפי נתוני המועצה האזורית תמר, הביקוש הרב למופעים הביא לתפוסה של 100% במקומות לינה באזור ים המלח וכעת סוכנויות הנסיעות מפנות את רוכשי הכרטיסים ללינה באזור ירושלים וערד.

להפקת הענק של האופרה הישראלית לאופרה של ורדי, בשיתוף עם המועצה האזורית תמר, רשות הטבע והגנים ובנק דיסקונט, צפויים כ-50 אלף מבקרים במרוצת השבוע האופראי, הכולל 5 מופעים של האופרה נבוקו ומופע יחיד של זמרת האופרה ג'סי נורמן. יותר מ-4,000 מהמבקרים הינם תיירים מחו"ל שאילולא המופע לא היו מגיעים לישראל. שוחרי האופרה מחו"ל יישארו בארץ כשבוע שיכלול, מלבד האופרה, גם טיולים באזור ים המלח ובאתרי מורשת ברחבי הארץ.

"יריית פתיחה למופעים נוספים"

לדברי ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, מדובר באירוע בהיקף תיירותי נרחב במיוחד שמתחרה עם התיירות הצליינית לארץ הקודש, אך מהווה תרומה גדולה יותר לכלכלה. "למעשה אנו עדים לאירוע התרבות הראשון בישראל אשר מושך אליו תיירות שיא בינלאומית", הוא אומר, "הפקה כה ייחודית שלבטח תהייה רק יריית הפתיחה למופעים נוספים למרגלות המצדה".

ואכן, עד כה נמכרו גם כ-1,000 כרטיסים לאופרה "אאידה" של ורדי שתתקיים למרגלות המצדה ב-2011 , ובסוכנויות הנסיעות מעריכים כי למופע זה בשנה הבאה צפויים להגיע עד 8,000 תיירים.

במקביל, העמותה לתיירות תל אביב-יפו והמחלקה לספורט של עיריית תל- אביב-יפו, מתארגנות לקראת הגעת נבחרות כדורסל מ-20 מדינות, לאליפות אירופה לנוער בכדורסל שתיערך בתל-אביב-יפו רבתי בסוף יולי תחילת אוגוסט.

בתאריכים אלה הוזמנו ל-20 הנבחרות 234 חדרים בבתי המלון בעיר. השחקנים יתארחו במלונות: טל, סיטי, מטרופוליטן, מרינה, גרנד ביץ' וליאונרדו-פלאזה. בשעות הפנאי תדאג העמותה לסיורים מודרכים בעיר.

  • עוד באותו נושא:
  • נבוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully