וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע לפסגות: שלמו קנס והחקירה תיסגר

שרון שפורר

24.5.2010 / 21:41

רשות ני"ע העבירה לבית ההשקעות הצעה לתשלום קנס תמורת סגירת תיק החקירה בפרשת הנוסטרו. בפסגות הסכימו לשלם קנס נמוך יותר של כ-30 מיליון שקל

רשות ני"ע העבירה להנהלת בית ההשקעות פסגות הצעה לתשלום קנס של 100 מיליון שקל תמורת סגירת תיק החקירה בפרשת הנוסטרו. כך נודע ל-TheMarker. בפסגות הביעו עניין בהצעה אך הסכימו לשלם קנס נמוך יותר של כ-30 מיליון שקל.

תחילתה של הפרשה בפברואר 2010, אז פשטה רשות ניירות ערך על משרדי פסגות ועצרה את דוד אדרי ושי בן דוד - שנשלחו למעצר בית. הרשות חשדה כי השניים פעלו יחד בדרכי תרמית, לאורך תקופה ארוכה ובאופן שיטתי, בחשבון הנוסטרו של פסגות. דוד אדרי שימש בתקופה הרלוונטית לחקירה (2007–2009) כמנהל ולאחר מכן סמנכ"ל ברוקראז' בפסגות, ואילו שי בן דוד שימש כמנהל חדר מסחר ברוקראז'. השניים היו אחראים על ביצוע השקעות בחשבון הנוסטרו תיק ההשקעות העצמי של פסגות.

החשדות כנגדם הם כי הריצו איגרות חוב בנוסטרו. על פי החשד, השניים ניסו לבצע מניפולציה ולהשפיע בדרכי תרמית על שערים של מגוון ניירות ערך על ידי העלאת והורדת שערי הניירות בהתאם לצרכיהם, על מנת להשיא רווחים לחשבון הנוסטרו של פסגות.

השניים חשודים כי ביצעו הרצת אג"ח של דלק נדל"ן במשך תקופה ארוכה. דפוס הפעולה שנבדק הצביע על מכירות בהיקפים גדולים בבוקר וביצוע רכישות בזמן הנעילה, שנועדו להעלות את שערן. דפוס פעולה דומה נמצא גם בפעילות באג"ח קונצרניות אחרות. השניים אף חשודים כי הריצו אג"ח ממשלתיות, כאשר ההפעילות נעשתה בערב ההנפקה וב"מכרזי החלף" של משרד האוצר.

בהמשך נחקרו על ידי ני"ע בפרשה גם בכירי פסגות – רועי ורמוס המנכ"ל, אריק שטיינברג היו"ר ושי ירון מנכ"ל חבר הבורסה של פסגות. החקירה התבצעה תחת אזהרה.

פרשת הנוסטרו של פסגות הביאה לעיכוב משמעותי בסגירת עסקת מכירת השליטה בפסגות על ידי קרן יורק לקרן איפקס. איפקס סיכמה על רכישת השליטה בפסגות לפי שווי של כ-3.1 מיליארד שקל לבית ההשקעות. העסקה עליה סוכם בסוף 2009 היתה אמורה להיסגר על פי הערכות בתוך שלושה ארבעה חודשים – אך כבר כחצי שנה חלפה – ועדיין לא הודיעו על השלמתה. בין הצדדים מתנהל על פי הערכה מו"מ מחודש על המחיר, כאשר קרן איפקס מנסה להשיג הנחה על המחיר עליו סיכמה במועד המקורי בשל הפרשה.

ברשות ני"ע סירבו להגיב לידיעה. מפסגות נמסר בתגובה: מעולם לא הופנתה אלינו דרישה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully