וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלטלה בשווקים: הירידות בניו יורק התמתנו

עומר רבין

25.5.2010 / 23:02

על אף ירידות שערים חדות בפתיחת המסחר, הצליחו המדדים בוול סטריט לסיים את היום בירידות קלות בלבד. באירופה צנחו הבורסות לשפל של 8 חודשים על רקע המשך חוסר היציבות

רכבת ההרים של שוק ההון העולמי הצליחה היום להרעיד את מסכי המניות בניו יורק שפעם נוספת הצביעו על תנודתיות קיצונית. המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהרים בירידות שערים קלות של יותר מ-2% במדדים המובילים כאשר מדד הדאו ג'ונס יורד אל מתחת לרמת 10,000 הנקודות. עם זאת, על רקע פרסום מדד ביטחון הצרכנים שהביע על אמון הציבור בכלכלה האמריקאית וכן על רקע נתונים כלכליים חיוביים אחרים - התאוששו המדדים לקראת הסיום וחתמו בירידות קלות בלבד.

בסיכום יומי איבד מדד הדאו ג'ונס 0.2% ונחתם מעל רמת 10,000 הנקודות. מדד הנאסד"ק ירד בשיעור צנוע אף יותר של 0.1% בלבד והמדד המדרג את ביצועי 500 החברות המובילות אף הצליח להרים הראש מעל המים ולחתום מעט מעל שער הפתיחה.

באירופה, לעומת זאת, נחתם המסחר בירידות שערים חדות מאוד כאשר המדדים המובילים בבורסות ביבשת צונחים לשפל של כשמונה חודשים בערכם. אתונה הובילה את הירידות כצפוי כשאיבדה 3.5% נוספים בהמשך לירידות בשבועות האחרונים. גם מדריד נפלה ביותר מ-3% כשבמהלך המסחר אף הגיעה לשפל של 5% ירידה. בפריס התמודדות המשקיעים עם ירידה של 2.9% במדד המוביל ומדד ה-FTSE בניו יורק השיל 2.5%. הבורסה בפרנקפורט ננעלה בירידה של 2.3%.

גם בת"א הסתיים יום המסחר השלישי לשבוע בירידות שערים חדות על רקע המגמה השלילית אמש בוול סטריט וכן המתיחות בקוריאה.

מדד ת"א 25 צנח ב-2.14% לרמה של 1,086 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-2.2% לרמה של 1,007 נקודות. מדד התל טק איבד בתוך יום אחד 2.6% מערכו ואילו מניות הנדל"ן איבדו 4.7%.

באחד העם בלטו היום בעיקר מניות הפיננסים ובהן מניית לאומי שצנחה בשיעור של 2.2% וכן מניית בנק הפועלים שירדה בשיעור של 2.7%. הירידות מאפיינות גם את כל יתר מניות הבורסה, למעט פרטנר של אילן בן דב שנותרה מאוזנת היום על רקע תוצאות כספיות חיוביות וכן טבע שזינקה ב-3.5% והפחיה מעט תקווה במשקיעים בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully