וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד ליוון: "יש לדבוק בתכנית הצנע"

25.5.2010 / 19:01

מנהיגי אירופה העבירו מכתב תקיף לממשלה באתונה לאחר שיוון שינתה כמה מתנאי הרפורמה המתוכננת בפנסיה בצורה שאינה לרוחו של האיחוד האירופי

האיחוד האירופי שלח השבוע ליוון מכתב ובו האיץ בה לדבוק באמצעי הצנע שאליהם התחייבו כתנאי לחבילת הסיוע של 110 מיליארד יורו (134.6 מיליארד דולר). שר העבודה של יוון אמר אתמול כי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ביקשו מיוון להקשיח את תוכניתה לרפורמה בפנסיה, אשר נדרשה כאחד התנאים לחבילת הסיוע.

דובר הנציבות האירופית, אמדאו אלטפג', הכחיש כי המכתב שנשלח ליוון היה קשור לאי יכולתה של יוון ליישם את תוכנית הצנע, אך אמר כי האיחוד האירופי צריך לעקוב אחר יישום תוכנית הצנע ביוון. "אנחנו בנציבות האירופית מחויבים למעקב אחר כל האלמנטים השונים הקשורים לתוכנית", אמר אלטפג', והוסיף כי "זוהי חלופת מכתבים בין הרשויות ביוון לבין הנציבות בנוגע לטיוטת חוק, אשר צריכה להיות לפי כמה משתנים שעוצבו במסגרת מזכר של הבנה".

הרפורמה בפנסיה היא מדד חשוב לביצועיה של יוון את התוכנית לה התחייבה במסגרת חבילת הסיוע לשלוש שנים, הגדולה ביותר למדינה בודדה באיחוד האירופי. טיוטת הרפורמה בפנסיה של יוון מאפשרת לגימלאים למשוך את כספי הפנסיה לאחר 37 שנות עבודה, שלוש שנים מוקדם יותר מכפי שהוחלט בעסקת החילוץ של האיחוד האירופי מוקדם יותר החודש. בנוסף, מדברת הטויוטה על יישום מלא של הרפורמה רק ב-2018, שלוש שנים לאחר המועד שקבעו האיחוד האירופי וה-IMF.

"אנחנו דנים עם יוון בהתאמת הרפורמה בפנסיה להבנה שהיתה בין האיחוד האירופי לבין יוון", אמר מרקו בוטי, בכיר בנציבות האירופית, לרויטרס.

משלחת משותפת של האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והבנק המרכזי של אירופה, תדון בסוגיה עם נציגי משרד העבודה היווני באתונה ביום חמישי. "2018 נראה להם מועד מאוחר מדי, והם אומרים לנו ליישם זאת עד 2015", אמר שר העבודה היווני, אנדראס לוברדוס, בראיון טלוויזיוני אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully