וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור בתוצאות הכספיות של אל על

עומר רבין

26.5.2010 / 7:48

נחיתה רכה לאליעזר שקדי: חברת התעופה הגדולה בישראל הצליחה לצמצם ב-59% את הפסדיה ברבעון הראשון של 2010. ההכנסות עלו ב-21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

למרות ענני אפר וולקניים, משבר מתמשך וחילופי מנהלים - אל על מצליחה הבוקר להרים את הראש מעל המים באופן יחסי ולהציג דו"חות כספיים המציגים צמצום משמעותי של הפסדיה.

החברה אמנם סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2010 בהפסד נכבד של 16.5 מיליון דולר - אך מדובר בצמצום של 59% ביחס להפסד של כמעט 40 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2009.

השיפור המסויים בתוצאות נרשם בעיקר לאור גידול משמעותי של 21% בהכנסות החברה וכן גידול קל בשיעור התפוסה שהגיע ל-81% לעומת 79% קודם לכן.

"חברת אל על התמודדה במהלך הרבעון עם האתגרים הרבים שהוצבו בפניה, ברבעון הראשון של 2010 החברה התאימה את פעילותה למציאות הדינמית בשוק העולמי והתמודדה בהצלחה עם המשימות ששמה בפניה. הנהלת החברה פועלת היום, להכין תכנית אסטרטגית חדשה, שתכין את החברה להתמודדות עם אתגרי התקופה הקרובה ותיתן מענה למצב בענף התעופה בפרט וליעדים העומדים בפני החברה בכלל", אמר יו"ר החברה עמיקם כהן.

המנכ"ל הנכנס של החברה, אליעזר שקדי, התגאה גם בתזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת שהגיע לכ-54 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי בשנה שעברה. כמו כן התהדר בגידול של 11% בפעילות המטען של אל על. עם זאת, במושגי נתח שוק רשמה אל על דווקא ירידה מ-43% ל-40.2% בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

יש לציין שעל החברה הכביד גם הייקור בהוצאות השכר, שם נרשם גידול מרשים של 16.8 מיליון דולר כך שבסך הכל הוציאה אל על בתוך 3 חודשים 95.3 מיליון דולר על משכורות - בחברה מסבירים את הגידול בהיחלשותו של הדולר ביחס לשקל בשיעור של כ-8%.

"נקטנו מספר צעדים מיידיים ואנחנו במהלכם של צעדים נוספים בתחום צי המטוסים, שיתופי פעולה בינלאומיים, הרחבת פעילות המטען, בחינת מדיניות ניהול הסיכונים של החברה ובחינת הפוטנציאל העתידי", אמר שקדי עם פרסום התוצאות הבוקר. "אנו פועלים לצמצום הוצאות, לתכנון ולבצוע התנהלות מסחרית נכונה, הגעה לשווקים חדשים ופיתוח מנועי צמיחה בכדי להצעיד את החברה קדימה ולחזק את מעמדה המוביל של אל על".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully