וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 238% ברווחי קבוצת מגדל

נועם בר

26.5.2010 / 9:06

רווחי החברה זינקו ברבעון הראשון לסכום של 356 מיליון שקלים. גביית דמי ניהול משתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים הובילו לגידול חד ברווחי הקבוצה

קבוצת הביטוח, מגדל, פירסמה דו"חות חזקים לרבעון הראשון הבוקר. הרווח הנקי של מגדל קפץ ב-238% והסתכם ב-356 מיליון שקל, לעומת 105 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נבע מגידול חד בהכנסות מדמי ניהול עקב תחילת גביית דמי הניהול בפוליסות המשתתפות ברווחים.

בניגוד לחברות ביטוח אחרות שפירסמו עד כה את דו"חותיהן, מגדל הצליחה להגדיל גם את הרווח הכולל שלה ביחס לרבעון הראשון של 2009 על אף ירידה ברווחים מהשקעות. סך הכל הסתכם הרווח הכולל המיוחס לבעלי מניות ב-384 מיליון שקל לעומת 306 מיליון שקל ברבעון המקביל – עלייה של 25% .

הרווח לפני מס מפעילות ביטוחי החיים והחיסכון ארוך הטווח הסתכם ב-414 מיליון שקל, לעומת 43 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל - עלייה של 863%. זאת, כאמור בשל גביית דמי הניהול המשתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים. בסך הכל גבתה מגדל ברבעון הראשון דמי ניהול משתנים בהיקף של 140 מיליון שקל.

הרווח מפעילות ביטוח הבריאות ירד והסתכם ב-27 מיליון שקל. הרווח מפעילות ביטוח כללי עלה ב- 64% והסתכם ב-79 מיליון שקל לעומת 48 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. זאת, על אף ירידה בפרמיות שהורווחו בשל חולשה בפעילות רכב חובה ורכב רכוש. הסיבה לכך נובעת ממימוש רווחי השקעות שהיו בקרנות הון קודם ל-2010 ומומשו ברבעון הראשון.

פעילות הפיננסים הנעשית תחת מגדל שוקי הון רשמה ירידה של 33% ברווח שהסתכם ב-21 מיליון שקל. הירידה ברווח נובעת מגידול בהוצאות ובירידה מרווחי השקעות בתיק הנוסטרו. הנכסים המנוהלים במגדל שוקי הון הסתכמו בסוף מרץ ב-19.2 מיליארד שקל לעומת 13.3 מיליארד שקל לפני שנה.

עודף ההון של מגדל עמד בסוף מארס על מיליארד שקל, בשנה הקודמת הוא הסתכם ב-909 מיליון שקל. מגדל היא הראשונה מבין חברות הביטוח שחילקה דיבידנד לאחר יובש של שנתיים בענף. זאת, לאחר שכבר עם פרסום דו"חות 2009 נודע כי סגרה את דרישות ההון המתקדמות לפי הסולבנסי 2 - תקנות שנועדו לחזק את הונן של חברות הביטוח - האמורות להיכנס במלואן בתחילת 2012.

  • עוד באותו נושא:
  • מגדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully