וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על הלחם – עכשיו התביעה הייצוגית

26.5.2010 / 13:23

צרכנים הגישו תביעה ייצוגית בגובה 454 מיליון שקל נגד שלוש המאפיות הגדולות בישראל אנג'ל, ברמן ודוידוביץ' – זאת לאחר שנפתחה חקירה נגדן בחשד לתיאום מחירים

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה הבוקר (רביעי) תביעה ייצוגית בגובה 454 מיליון שקל נגד שלוש המאפיות הגדולות בישראל – אנג'ל, ברמן ודוידוביץ, שראשיהן חשודים בתיאום מחירים.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד האני טנוס בשמו של נזאר טנוס, נכתב כי המאפיות אמונות "להביא לכל בית ישראל את המוצר הבסיסי ביותר, את המוצר שבלעדיו אין, ובמיוחד את הלחם האחיד, שצריכתו מיוחסת לרוב למשפחות בעלות האמצעים הכלכליים הדלים ביותר". בשל כך, נטען בתביעה, חלה על המאפיות "חובה מוסרית, בנוסף לחובה החוקית, להימנע מלעשוק את האזרח בפת הלחם אשר נמצאת בביתו".

עוד נטען, כי מהחשדות נגד בעלי המאפיות עולה, כי הנתבעות הפרו ברגל גסה את חוק ההגבלים העסקיים, ופגעו פגיעה קשה בתחרות בשוק הלחמים, דבר שגרם לעלייה בלתי סבירה במחיר הלחם, "והכל בחוסר תום לב ומוך כוונה להתעשר שלא כדין על חשבון הצרכן". על פי התביעה, בעקבות הפעולות הבלתי חוקיות לכאורה של המאפיות, הרווחיות שלהן גדלה בעשרה אחוזים בכל שנה.

"תביעה זו הינה שונה בתכלית משלל התובענות הייצוגיות אשר מוגשות חדשות לבקרים, שכן תובענה זו הנה מקרה מובהק שיש בו להצדיק את תכלית המחוקק עת חוקק הוא את חוק התובענות הייצוגיות ואת חוק ההגבלים העסקיים, שכן נשאלת השאלה - עד מתי ניתן לעשוק את האזרח, ועד כמה ניתן לפגוע בכיסו, ללא כל התערבות?", נכתב בתביעה.

בקשה נוספת הוגשה הבוקר גם לבית המשפט המחוזי בת"א באמצעות עורך הדין יוחי גבע המייצג את מיה אדרי ואת רמי יפלח המבקשים להגיש תביעה ייצוגית בגובה 500 מיליון שקלים כנגד שתיים מהחברות - אנג'ל וברמן.

מוקדם יותר השבוע פורסם כי רשות ההגבלים העסקיים פתחה בחקירה כנגד שלוש המאפיות בחשש כי יצרו למעשה "קרטל לחם" במסגרתו תיאמו מחירים וחילקו ביניהן אזורי שיווק על מנת להגדיל את רווחיות עסקיהם. אמש פורסם כי החשד העיקרי הוא בנוגע לשיווק הלחם במגזר החרדי.

טרם הוגש כתב הגנה מטעם המאפיות האמורות.

עדכון ראשון: 10:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully