וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הדיילים תעלה לבריטיש 2 מיליארד דולר

26.5.2010 / 10:58

כ-50 אלף נוסעים נפגעו לאחר שבריטיש איירווייס נאלצה לבטל טיסות בעקבות השביתה, שנכנסה ליומה השלישי. החשש בחברת התעופה הבריטית: דימוי שלילי בקרב הצרכנים

שביתת הדיילים עשויה לעלות לחברת התעופה הבריטית באובדן הכנסות בסך 1.4 מיליארד ליש"ט (2 מיליארד דולר) - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה מחקר שערכו חוקרים במנצ'סטר ביזנס סקול.

לפי המחקר, שבמסגרתו נסקרו 4,300 לקוחות ועובדים ב-56 חברות ועסקים, הכנסותיה של חברה נופלות ב-18% בממוצע בשנה שלאחר אירוע שגורם לחוויה שלילית בקרב הצרכנים. "ישנם אנשים שתמיד יטוסו בבריטיש איירווייס, אך רבים אחרים ישנו את דעתם ויילכו לחברות אחרות", אמר גארי דיוויס, פרופסור במנצ'סטר ביזנס סקול, שהוסיף כי "אני לא חושב שהחברה או איגודי העובדים מתייחסים לבעיה ברצינות".

כ-50 אלף נוסעים נפגעו לאחר שבריטיש איירווייס נאלצה לבטל טיסות בעקבות שביתתם של 12 אלף דיילי החברה, שנכנסה היום ליומה השלישי על רקע קיפאון במגעים בין ההנהלה לעובדים. איגוד העובדים איים להחריף את השביתה, במידה שבריטיש איירווייס לא תתפשר ותעלה את שכרם של הדיילים. החברה, שמנייתה נפלה ב-11% מאז הוכרז הסכסוך לראשונה ב-22 בפברואר, רשמה הכנסות של 8 מיליארד ליש"ט בשנת הכספים 2009.

השביתה הנוכחית, שהחלה ביום שני לאחר שהשיחות בין העובדים להנהלת החברה התפוצצו, מגיעה לאחר שתי שביתות של שבוע שהתרחשו במארס והובילו להפסדים של 43 מיליון ליש"ט ותרמו להפסד שנתי של 425 מיליון ליש"ט בשנת הכספים הקודמת, ההפסד הגדול ביותר מאז הפכה בריטיש איירווייס לציבורית ב-1987.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully