וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-OECD אופטימי: מעדכן את תחזית הצמיחה

26.5.2010 / 13:48

ארגון המדינות המפותחות העלה את תחזית הצמיחה העולמית ל-4.6% ב-2010 וצופה צמיחה של 3.8% בישראל. הארגון ממליץ לבנקים המרכזיים להעלות את הריבית עד סוף השנה

הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), שישראל צפויה להצטרף אליו באופן רשמי השבוע, העלה את תחזית הצמיחה העולמית לשנה הנוכחית ולשנה הבאה, בציפייה לכך שצמיחתן המהירה של כלכלות מתעוררות כמו סין תפצה על הצמיחה האיטית של מדינות מפותחות מוכות חובות. הארגון צופה כי כלכלת ישראל תצמח ב-3.8% השנה, וכי האינפלציה תעמוד על 1.7% השנה.

ה-OECD צופה כי הכלכלה העולמית תצמח ב-4.6% השנה, וב-4.5% בשנה הבאה, בהשוואה לצמיחה ממוצעת של 3.7% במהלך העשור שהסתיים ב-2006. על פי התחזית, המדינות החברות בארגון ירשמו צמיחה של 2.7% השנה, יותר מתחזיתו הקודמת מחודש נובמבר, שצפתה צמיחה של 1.9%. ישראל לא נכללת עדיין כמדינה חברה בתחזית החדשה.

לכלכלת ישראל צופה ה-OECD צמיחה של 3.8% השנה, ושל 4.2% בשנה הבאה. לפי התחזית, צפויה האינפלציה השנתית בישראל לרדת בטווח הקרוב, ולעמוד על 1.7% השנה, אך "ציפיות השוק מצביעות על כך שתהיה עליה מאוחר יותר לקצה העליון של טווח היעד של בנק ישראל". לממשלת ישראל ממליץ הארגון להתמקד בהשגת יעדי הגירעון ל-2011 באמצעות גידול מתון מהמתוכנן בהוצאותיה או דחיית הורדת מסים.

"סיכון משמעותי אחד קשור להתפתחויות בשוקי האג"ח הממשלתיות", אמר פייר קרלו פדואן, הכלכלן הראשי של ה-OECD. לדבריו, במקומות אחרים, אי אפשר לשלול אפשרות של התפוצצות בועה, מה שיצריך הידוק של המדיניות המוניטרית במדינות מסוימות, כמו סין והודו.

ה-OECD צופה כי כלכלת ארה"ב תצמח ב-3.2% ב-2010 לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 2.5%. לגוש היורו צופה הארגון צמיחה של 1.2% השנה, בהשוואה לתחזית הקודמת לצמיחה של 0.9%. כלכלת יפן צפויה לצמוח ב-3%, על פי התחזית החדשה, בהשוואה לצמיחה של 1.8% לפי התחזית הקודמת.

בכלכלות המתעוררות צופה הארגון צמיחה מהירה הרבה יותר. סין תצמח ביותר מ-11%, לפי התחזית, בעוד שבהודו תירשם צמיחה של 8.3% ובברזיל של 6.5%, לפי ה-OECD.

הדו"ח של ה-OECD המליץ לבנקים המרכזיים של ארה"ב, בריטניה ואירופה, להתחיל להעלות ריבית לא יאוחר מהרבעון הרביעי השנה. לגוש היורו המליץ ה-OECD להעלות את גמישות המחירים לצרכן, לשנות את מבנה ההשקעות ולשקול את העלאת גיל הפרישה כדי לגשר על הפערים בין המדינות ביבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully