וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה צריכה לעזור בסבסוד דירה לצעירים"

26.5.2010 / 20:35

המפקח על הבנקים רוני חזקיהו, הגן בראיון על החלטתו להקשיח את תנאי המשכנתא: "הצעד שעשינו עשה את שלו בקידום תשומת הלב לסיכון שבעליית מחירי הדירות"

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו הגן היום בראיון שהעניק לחדשות ערוץ 2 על החלטתו להקשיח את התנאים לבנקים במתן הלוואות לרוכשי דירות. "אני מרוצה מכך שנוצרה תשומת לב לנושא. אני שמח שהתעורר רעש, והצעד שעשינו עשה את שלו בקידום תשומת הלב לסיכון שבעליית מחירי הדירות", אמר חזקיהו בראיון.

לאחר שנתיים של צמיחה אגרסיבית של תחום המשכנתאות, הורה שלשום בנק ישראל לבנקים להגדיל את ההפרשות שהם מבצעים עבור משכנתאות, ובכך בעצם הקשיח את התנאים במתן ההלוואות לרכישת דירות. משמעות ההנחיות היא ייקור המשכנתאות לציבור, ומניעת מצב בו הבנקים מעניקים אשראי נדיב ובלתי איכותי. ההוראה החדשה מחייבת את הבנקים להפריש עוד 0.75% משווי הבית כ"רכיב סיכון", ומייקרת משכנתאות שניתנות ליותר מ-60% מערך הדירה.

עם זאת, המפקח על הבנקים ציין בראיון כי "הממשלה צריכה לפעול בתחום המיסוי, ואף לעזור בסבסוד הדירות כדי לסייע לזוגות הצעירים". כמו כן ציין בעניין שכר הבכירים, כי "מדובר בבעיה שיש לטפל בה".

במארס השנה אמר חזקיהו בוועדת הכספים של הכנסת כי "בתקופה האחרונה אנחנו מבחינים בגידול משמעותי בסך האשראי לדיור. שיעור הגידול באשראי של הבנקים ב‑2009 היה בקצב שנתי של 14%, לעומת שיעור צמיחה במשק של 0%. כשאנו מסתכלים על הנתונים האלה אנו שואלים, האם זו עדות לבועת נדל"ן בישראל? היום הנתונים אומרים שאין בועה. אני אומר, יש לבחון מה הסיכוי שיש בועה? כרגע אין בועת נדל"ן, אבל האחריות שלי, כמפקח על הבנקים, היא לדאוג שהבועה לא תתקיים, ואם אפשר, שניערך לכך עד כמה שאפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully