וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מציע: פרישה בגיל 49 - האוצר מסרב

מוטי בסוק

27.5.2010 / 8:10

לדעת משרד האוצר, גיל הפרישה המינימלי של אנשי קבע צריך להיות 50 או גבוה יותר. צה"ל: העלאת גיל הפרישה לאנשי קבע שאינם לוחמים תגדיל עלות השכר

מערכת הביטחון הציעה למשרד האוצר לפני שבועיים להעלות את גיל הפרישה הממוצע של אנשי הקבע מחוץ למערך הלוחם מ-42 שנה ל-49 - והאוצר דחה את ההצעה. לדעת האוצר, גיל הפרישה המינימלי של אנשי קבע אלה צריך להיות 50, ובמקרים רבים אף גבוה יותר.

הצעת מערכת הביטחון התבססה על ההסכמים הקיימים, שלפיהם גיל הפרישה של כלל אנשי הקבע הוא 42. בפועל, כפי שנקבע בשנים האחרונות, גיל הפרישה הממוצע של הדרג הלוחם והלא לוחם הוא 46. על העלאת גיל הפרישה מצה"ל מתנהל משא ומתן ארוך ומורכב, שבו מעורבים בשנה האחרונה גם שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר הביטחון, אהוד ברק. ככל הידוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תומך בהעלאת גיל הפרישה.

במערכת הביטחון טוענים כי העלאת גיל הפרישה תעלה את עלות השכר במערכת, שכן קצינים מבוגרים משתכרים יותר; תעלה את הוצאות הצבא על נכות ושיקום; תעלה את עלות הגמלה בצבא; ותוריד את התוצר במשק, שכן לקצינים לא תהיה קרירה שנייה. בתגובה נמסר מהאוצר, כי "לאור טענת מערכת הביטחון שהעלאת גיל הפרישה עולה כסף, האוצר ישקול את הורדת גיל הפרישה לכל עובדי המגזר הציבורי ל-45".

במערכת הביטחון ציינו אתמול עוד כי 40% מקציני הקבע חוסכים היום בפנסיה צוברת. זאת לאחר שצה"ל עבר מפנסיה תקציבית לצוברת ב-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully