וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל חמישית בעולם בדירוג שוקי הנדל"ן

דפנה מאור

27.5.2010 / 9:45

משבר הנדל"ן העולמי הסתיים? כן, אם שואלים את "גלובל פרופרטי גייד" העוקב אחרי מחירי הבתים במדינות העולם, הטוען כי ב-19 מתוך 36 ארצות נרשמו עליות במחירי הבתים

המיתון בענף הדיור הגלובלי הסתיים, כך הכריז "גלובל פרופרטי גייד" (GPG), אתר העוקב אחרי מחירי הבתים במדינות סביב העולם. ב-19 מתוך 36 ארצות נרשמו בשנה שהסתיימה ב-31 במארס 2010 עליות במחירי הבתים.

יתר על כן, מציין האתר, מתוך 15 מדינות שבהן נרשמו ירידות מחירים, בשמונה היה קצב הירידה בתקופה האמורה איטי יותר מבשנה הקודמת. רק אירלנד, בולגריה ותאילנד לא הפגינו סימני התאוששות כלל וכלל. השוק שהתייקר במהירות הרבה ביותר בשנה האחרונה הוא הונג קונג, בה נרשמו עליות של 27.2% במונחים ריאליים. ישראל מדורגת במקום החמישי, עם עלייה של 12% במחירי הבתים.

הסקר הרבעוני שעורך GPG מתבסס על מדידת השינוי השנתי במחיר הבתים, בהתאם לנתונים רשמיים המתפרסמים במדינות השונות. במהלך השנה האחרונה התבלטה ישראל בעליות כנגד ירידות במרבית השווקים, אולם עתה נראה כי המגמה מתהפכת גם במדינות שסבלו מנפילות קשות במחירי הנדל"ן - הנפילות שהיו אחד הגורמים הראשיים למשבר הפיננסי ולמיתון של שלוש השנים האחרונות.

המזרח הרחוק מייצג את הצד הבועתי של הדירוג, ומוביל את הרשימה בעליות במחירי הבתים. הונג קונג (27.2%); סינגפור (23.9%); טייוואן (18.5%); ואוסטרליה (18.5%) מובילות בדירוג העליות במחירי הבתים. בשנחאי נרשמה עלייה של 8.2% במחירים.

GPG מעריך כי בועה מתנפחת באסיה, לאחר ההתאוששות החדה במחירים בהונג קונג ושכנותיה. הונג קונג החלה לרשום עליות חדות כבר ברבעון השלישי של 2009 בעקבות תמריצים ממשלתיים. התחממות דומה נראית בסינגפור.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • אסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully