וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעות: 33 חביות נפט זרמו באתר קידוח מגד 5

ואדים סבידרסקי

27.5.2010 / 12:21

שותפות חיפושי הנפט הקודחת באיזור ראש העין, הודיעה כי רק לאחר שתתקבל כמות של כ-250 חביות ניתן יהיה להגיע למסקנות על הימצאותו של נפט בכמות מסחרית

גבעות עולם חיפושי נפט הודיעה הבוקר כי במהלך המבחן של מקטע מס' 1 ב"מגד 5" זרמו באופן טבעי כ-33 חביות של נוזלים מתוך הקידוח במשך כ-8 שעות. השותף הכללי מעריך כי הנוזלים שהגיעו לפי הבאר צפויים להכיל נפט.

בשלב הראשון של מבחן ההפקה, השותפות הזרימה נוזלים לבור הקידוח, אך היא מציינת כי רק לאחר שיתקבלו כ-250 חביות ניתן יהיה להגיע למסקנות על הימצאותו של נפט בכמות מסחרית. השותפות מסרה כי תדווח בדו"ח נפרד על הרכב הנוזלים שיתקבלו.

גורם בשוק העריך כי מדובר בהודעה לא מהותית הנועדה "לתת זריקת עידוד למשקיעים", מאחר שלא מקובל בשלב מוקדם כל כך להוציא הודעה על התוצאות. אותו גורם ציין עוד כי במקטעים הקודמים נהגה השותפות לצאת בהודעות מסוג זה שלא הצביעו על עניינים מהותיים כלשהם. "רק הודעה החתומה על ידי השותפות כי נמצאה כמות נפט מסחרית תהווה הוכחה מוצקה עבור המשיקים", אמר.

קודם לכן הופסק המסחר במניית גבעות עקב כוונתה לפרסם "דיווח בדבר אירוע מהותי". אמש הודיעה החברה כי בשעות המוקדמות של הבוקר התחיל מבחן ההפקה ב"מגד 5", שנמצא באיזור אלעד שבקרבת ראש העין.

לפני כמה חודשים הודיעה גבכעות לבורסה כי "'מגד 5' הינו הקידוח המבטיח ביותר מכל קידוחי 'מגד'", וכי ש"ישנו סיכוי להפקה מסחרית מהבאר". השותף הכללי בגבעות הודיע אז על התוצאות הסופיות של מבחני הלוגים החשמליים והליבות, שהצביעו כי "ישנו סיכוי טוב לכך שהבאר תושלם כבאר מפיקה מסחרית". עם זאת, ציין השותף כי יש להמתין למבחני ההפקה בכדי לקבל את התוצאות הסופיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully