וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר בברלין: "אופטימי לגבי אירופה"

שר האוצר האמריקאי הגיע לביקור בזק בגרמניה כדי לתמוך בעמיתיו ביבשת, לדאוג לאינטרסים האמריקאים ולהביע מחוייבות לשוק ההון העולמי. "אנחנו במצב טוב בהרבה מזה בו ניצבנו ערב המשבר"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

ארה"ב ואירופה מסכימות באופן כללי על הצורך לשלוט ברמת הסיכון בשווקים, אך זאת תוך וידוא שהדבר אינו מביא לפגיעה בהתאוששות מפגעי המשבר. "אני חושב שכולנו מסכימים שיש צורך באמצעי הגבלה שמרניים על הון ועל מינוף", אמר גייטנר במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הגרמני וולפגנג שויבלה, בעת ביקורו בברלין.

השניים טענו כי יש צורך בשיתוף פעולה ובהסכמה רחבה בכל הנוגע לתפקידם של הרגולטורים בהגנה על הכלכלה העולמית והגנה מפני הסיכונים הקיימים תוך שמירה על האיזון של כוחות השוק ומבלי לפגוע בצמיחה השברירית, כדברי השרים.

שר האוצר האמריקאי נמנע הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, מביקורת כלפי גרמניה על החלטה המדינה להגביל את המסחר בפקודות "שורט" עירומות – כלומר האיסור על משקיעים להמר על ירידות שערים של מניות מובילות בבורסה של פרנקפורט מבלי שהם למעשה מחזיקים במניה בידם. הצעד האמור עורר ביקורת לא רק בארה"ב אלא גם בקרב מדינות אירופה האחרות החברות באיחוד ואשר ראו בצעד התערבות חריגה בכללי השוק.

שויבלה מצידו הצהיר כי ארה"ב וגרמניה מתואמות הרבה יותר ממה שנראה לעין בכל הנוגע לגישתם לפיקוח בשווקים: "ככל שזה קשור למה שיש לעשות או מה שניתן לעשות בפיקוח על השווקים, אחננו מעשה הרבה יותר קרובים ממה שנראה לעיתים", דברי השר הגרמני, שסייג את דבריו והזכיר כי ישנם הבדלים גדולים במבנה בין השוק הגרמני לזה האמריקאי, "וזו הסיבה שבגלל לא כל צעד יכול להיות מתורגם אחד-לאחד בשני האזורים".

גייתנר הביע אופטימיות ביחס לכלכלה האירופית ואמר לקראת כינוס מדינות ה-G20 בחודש הבא בטורונטו כי חל שיפור משמעותי בעיניו בעיצוב המערכת הכלכלית העולמית וכי מנהיגי הכלכלות מצויים "בעמדה טובה מאוד להציב במקומה מערכת טובה בהרבה מזו שבה ניצבנו ערב המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully