וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בטווח הארוך ישוב הסנטימנט החיובי לשוק"

טל לוי

28.5.2010 / 13:40

בטווח הקצר טוענים בבנק לאומי, יושפע השוק ממשבר האמון באירופה. בנק הפועלים: "המעבר למדד MSCI למדינות המפותחות יסייע לשוק לחזור ולהציג תשואה עודפת"

"בטווח הקצר יושפע השוק ממשבר האמון בתוכנית האירופית והמסחר יתנהל תוך תנודתיות חריפה. בטווח הארוך ישוב הסנטימנט החיובי לשווקים" - כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית.

בבנק הפועלים כותבים כי "לאחר שהוסרה משקולת המעבר בין מדדי MSCI (ממדד המדינות המתעוררות למדד המדינות המפותחות), אנו סבורים כי שוק המניות המקומי עשוי לחזור ולהציג תשואה עודפת בהשוואה לשווקים הגלובליים. אנו סבורים כי בראיה ארוכת טווח, המעבר בין המדדים ייטיב עם הבורסה בתל אביב, בזכות נתונים חיוביים של הכלכלה המקומית בהשוואה למדינות הדומות לישראל במשקלן במדד השווקים המפותחים".

עם זאת בהפועלים רואים חשש, כי המשך אי הוודאות באירופה והירידות בשווקים הגלובליים יביא להמשך העצבנות גם בשוק המקומי. מנגד, יש לזכור כי במישור המקומי הכלכלה ממשיכה להיות חזקה, בעיקר זו הנשענת על הביקושים המקומיים, ודו"חות החברות לרבעון הראשון הוכיחו זאת.

על כן, אנו סבורים כי למשקיעים ארוכי טווח, המסוגלים לעמוד בענן הערפל האופף כעת את השווקים ואת התנודות החריפות במחירי המניות, ההשקעה במניות עודנה טומנת בחובה תשואה פוטנציאלית גבוהה יותר ביחס לאפיקים הסולידיים. יש להדגיש כי רמת הסיכון בהשקעה המנייתית גבוהה כיום יותר מכפי שהיתה לפני חודשיים-שלושה.

לאור זאת, ממשיכים בהפועלים לראות בחיוב את ההשקעה במניות בראיה לטווח בינוני וארוך, עם דגש על האזהרה כי בטווח הקצר תיתכן עדיין רגישות גבוהה לנעשה מעבר לים, ולכן יש להתאים את מידת החשיפה המנייתית בתיק לרמת הסיכון שמתאימה לכל לקוח באופן פרטני.

אנו ממשיכים בהמלצתנו למקד את התיק המנייתי בעיקר במניות נבחרות, ופחות במדדים. מבין המניות, אנו סבורים כי ישנה עדיפות לחברות הפועלות בענפים דפנסיביים, וכן לחברות המוטות לשוק המקומי, כגון חברות התקשורת (בזק), המסחר (שופרסל, דלק רכב, רבוע כחול), ויצרניות המזון (אסם, שטראוס). לקוחות בעלי אורך נשימה, יכולים להשקיע גם במניות בעלות סיכון גבוה יותר, כגון נייס, חברות הנדל"ן המניב הפעילות בישראל (ריט 1, בריטיש ישראל) ועוד.

בלאומי מציינים כי עונת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2010 תסתיים בתחילת השבוע הבא, כאשר תוצאות מרבית החברות טובות. מניות הבנקים אשר דווקא ביום רביעי אחרי הצהריים בלטו לשלילה ברקע לחילופים של MSCI, מפגינות לאחרונה איתנות יחסית (בפרט מניות שני הבנקים הגדולים), בהשפעת רמת המחירים בה נסחרות כיום מניותיהן.

כך, מכפיל ההון הממוצע (משוקלל) של מדד הבנקים הגיע עם המימושים האחרונים לכ-0.97 בלבד. במקביל, פרסמו אלה השבוע את דוחותיהם הכספיים לרבעון הראשון של 2010 והתוצאות בסך הכול טובות, כאשר עיקר השיפור נבע מקיטון בהפרשות לחובות מסופקים.

השוק הסולידי

בשוק הסולידי, מעריכים בהפועלים כי רמת התשואות הנמוכה הגלומה באג"ח הממשלתיות מפחיתה במידה רבה את כדאיות ההשקעה בהן, ומצדיקה שמירה על רכיב הנזילות בתיק האג"ח באמצעות מק"מים.

בלאומי כותבים כי האפיק הקונצרני צפוי להמשיך ולסבול מירידות שערים ככל שיימשכו החששות בעולם מהשלכות המשבר באירופה, וביניהן החשש מחזרה לקיפאון מסוים בשוק האשראי. מנגד, נראה כי קיימת כדאיות להשקיע באגרות חוב של חברות להן חשיפה מעטה ומוגבלת לשוק האירופי, אגרות חוב המדורגות בדירוגי השקעה גבוהים שלחברותיהן יציבות פיננסית גבוהה או שהשכילו לנצל את הגאות בשוק ההנפקות ולגייס חוב בעלות נמוכה יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully