וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: קריאה להחרים את רשת מקס ברנר

30.5.2010 / 8:33

פעילים תלו שלט ממרפסת סניף מקס ברנס ביוניון סקוור בתמיכה במשט הספינות הבינלאומי לרצועת עזה וקראו לחרם על רשת מסעדות השוקולד: "ילדי עזה לא יכולים ליהנות מדברי מתיקה"

שישה פעילים תלו בסוף השבוע שלט גדול ממרפסת סניף רשת בתי הקפה הישראלית מקס ברנר, ביוניון סקוור בניו יורק, שעליו היה כתוב: "המצור על עזה לא מתוק: להחרים את מקס ברנס". הפעילים ציינו כי במסגרת המצור שמטילה ישראל על רצועת עזה בשלוש השנים האחרונות, נאסר על הכנסתם של ממתקים לרצועה, לפי דיווח של אתר אינדימדיה בארה"ב. אתמול השתתפו כמאתיים בני אדם בהפגנה בכיכר טיימס נגד החלטת ממשלת ישראל למנוע מספינות המשט הבינלאומי להגיע לחופי עזה.

בשנה החולפת גברו הקריאות באירופה ובצפון אמריקה להטיל חרם כלכלי-עסקי על ישראל בשל המשך הכיבוש הישראלי בשטחים. כך למשל, בסוף השבוע האחרון הודיעה שתי רשתות המרכולים גדולות באיטליה, קו אופ ונורדיסקונאד, כי יפסיקו לשווק מוצרי חקלאות ישראלים כל עוד אגרקסקו תעמוד בסירובה להפריד בין מוצרים משטח ישראל לבין מוצרי התנחלויות.

בחודש דצמבר המליצה ממשלת בריטניה לרשתות המרכולים במדינה לסמן באופן ברור מוצרי מזון שמקורם בהתנחלויות של ישראל בשטחים. פרשנים העריכו כי סימון המוצרים מגדיל את הסיכוי להתארגנות חרם צרכנים בבריטניה.

בחודש ספטמבר הודיעה ממשלת נורווגיה על חיסול השקעותיה בחברת אלביט מערכות הישראלית בשל מעורבותה בחומת ההפרדה. בחודש אוגוסט נודע כי חברת ההשקעה הפרטית בלקרוק - בעלת המניות השנייה בגודלה בחברת אפריקה ישראל של לב לבייב - חיסלה את השקעותיה בחברה על רקע מעורבות החברה בבנייה בגדה.

קרן הצדקה הבריטית אוקספם (Oxfam) וקרן הילדים של האו"ם (Unicef) סירבו בשנה שעברה לקבל תרומות מלב לבייב, ושגרירות בריטניה בישראל החליטה לא לשכור קומה במגדלי הקריה בתל אביב שבבעלות אפריקה ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully