וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ' חתכה דירוג האשראי של ספרד

28.5.2010 / 20:56

החברה הורידה את דירוג האשראי מדרגת AAA לדרגת AA פלוס. "התאוששות בספרד תהיה איטית יותר מאשר מדינות AAA אחרות - לכן הורדנו הדירוג"

ספרד איבדה היום את דירוג האשראי המושלם שלה, לאחר שחברת דירוג האשראי פיץ' הורידה את דירוג ספרד מדרגת AAA לדרגת AA פלוס. תחזית דירוג האשראי היא יציבה, מסרה פיץ'.

"הורדת הדירוג משקפת את הערכת פיץ' כי תהליך של התאמות ברמות הנמוכות יותר של המגזר הפרטי וחובות חיצוניים צפויים לצמצם באופן ניכר את שיעור הצמיחה של כלכלת ספרד בטווח הבינוני", אמר האנליסט בריאן קולטון מחברת פיץ'.

"למרות שרמת החוב הממשלתי ועלויות המימון נותרו בטווח המקובל לדירוג AAA, פיץ' צופה כי תהליך ההתאמות הכלכליות יהיה קשה וממושך יותר מאשר בכלכלות אחרות עם דירוג AAA, וזו הסיבה שהחלטנו להוריד את הדירוג לדרגת AA פלוס", הוסיף קולטון.

פיץ' צופה כי היחס בין החוב הממשלתי לתוצר המקומי הגולמי (GDP) צפוי להגיע לרמה של 78% עד שנת 2013 לעומת רמה של פחות מ-40% לפני תחילת המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2007.

הפרלמנט של ספרד אישר אתמול על חודו של קול תוכנית צנע שנועדה לקצץ 15 מיליארד יורו (18.4 מיליארד דולר) בגירעון התקציבי, לאחר דיון סוער שאיים על יציבות ממשלתו של ראש הממשלה, חוזה לואיס רודריגז ספאטרו.

תוכנית הצנע של ממשלת ספרד תכלול קיצוץ משכורות של 5% לעובדי מדינה השנה, ואמורה להביא לירידת הגירעון בתקציב ל-9.3% מהתמ"ג השנה ול-6% בשנת 2011, לעומת גירעון של 11.2% מהתמ"ג בשנה שעברה.

בסוף השבוע שעבר נאלץ הבנק המרכזי של ספרד להתערב בפעילות המגזר הפיננסי במדינה, ואף לחלץ את בנק קאחה-סור ולהזרים לו יותר מחצי מיליארד יורו, בניסיון למנוע החרפה במשבר המגזר הבנקאי במדינה. הבנק המרכזי גם אילץ ארבעה בנקים אזוריים להתמזג בעסקה שתיצור את הבנק החמישי בגודלו בספרד עם 2,300 סניפים ונכסים בהיקף של יותר מ-135 מיליארד יורו (168 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully