וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לא נעשה כלום - מחירי הדירות יוכפלו"

29.5.2010 / 20:20

המפקח על הבנקים רוני חזקיהו, התייחס בראיון לנושא המשכנתאות: "הסערה בתקשורת היתה במקומה והיא מסייעת להשיג את המטרות. ההנחיה שלי באה ליצור מודעות לנושא"

"אני לא מנסה להוריד את מחירי הדירות, אלא להצביע על בעיה. מחירי הדירות התייקרו ב-20% בשנה וחצי האחרונות, ואם כולנו נשב ולא נעשה שום דבר מחירי הדירות יוכפלו תוך כמה שנים. מישהו צריך להתעורר בגלל העניין הזה", אמר המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, בראיון עם קרן מרציאנו ל"פגוש את העיתונות", בערוץ 2.

חזקיהו התייחס להנחיה שנתן לבנקים להגביל את שיעור המימון של המשכנתאות, ואמר כי "הסערה בתקשורת היתה במקומה והיא מסייעת להשיג את המטרות. ההנחיה שלי באה ליצור מודעות לנושא מחירי הדירות." חזקיהו הבהיר כי מבחינתו "גם אם ההנחיה לבנקים תייקר את מחירי המשכנתא זה בסדר, כי בסופו של דבר צריכים להיות מוטרדים לא רק ממחיר המשכנתא אלא גם ממחירי הדירות".

חזקיהו פנה בדבריו לזוגות הצעירים והפציר בהם "לבדוק אם אתם יכולים לעמוד בהתייקרות עתידית של המשכנתא, כי הרי ריביות של 2% לא יישארו לעולם - זו הריבית הכי נמוכה שאני זוכר 30 שנה". מי שיכול להרשות לעצמו משכנתא בשיעור מימון גבוה שייקח אותה, אבל שייקח בחשבון גם את מחיר הדירה וגם עלייה אפשרית במחיר הדירה".

על התנגדות שר השיכון והבינוי אמר חזקיהו כי "ההחלטה שלנו עומדת במקומה. אני אפגש עם שר השיכון ואשכנע אותו שיש פה אי הבנה - ההחלטה שלנו לא מגבילה זוגות צעירים מלקחת הלוואות. יכול להיות שלחלק מהם היא מייקרת במשהו את הריבית, אבל דבר כזה היה צריך לצפות מראש. ואם בעתיד הנגיד יעלה את הריבית, יבוא שר השיכון ויגיד שהוא ישכנע את הנגיד לא להעלות את הריבית? כל אחד עושה את העבודה שלו. אני מציע שייתנו לי לעשות את העבודה שלי".

"בעיית שכר הבכירים מטרידה אותי"

סוגיית שכר הבכירים זכתה אף היא להתייחסות מצד חזקיהו: "בעיית שכר הבכירים מטרידה אותי. גם בעיית שכר הבכירים בבנקים היא התפקיד שלי אבל מטרידה אותי הבעיה ברמה המשקית. ברמה האישית אני חושב שהשכר בבנקים מופרז וצריך לטפל בו".

חזקיהו הוסיף, "אני חושב שלא צריכים לעשות שום דבר בחקיקה אלא אם כן כלו כל הקיצין. כרגע יש וועדת שרים. אם התוצאות של העניין הזה לא יביאו לפתרונות שיטפלו בבעיה, אז אני יודע מה לעשות - ויש לי בנושא הזה עוד מה לעשות".

חזקיהו התייחס גם לפרשת דני דנקנר: "אנחנו איבדנו אמון ביו"ר הבנק. למה? כתוצאה משורה של אירועים בתפקוד שלו על פני הקדנציה שהוא מילא". לא התעסקנו בצד הפלילי, לא זה מה שהנחה אותנו בצד הזה. יכול להיות שחלק מהאירועים שבשבילנו היו תפקוד לקוי יהפכו לאירועים פלילייים. אבל את זה המשטרה בודקת".

חזקיהו הוסיף, "אני חושב שבהחלט לא היה לנו חיים קלים במאבק הזה, אבל בכל דבר רע יש גם דברים טובים. ברמת התוצאה - השגנו מה שרצינו וזה חילופי היו"ר. מעבר לכך, במערכת הבנקאית כולה יש הבנה שיש פה פיקוח שמסתכל ולא מפחד לקחת צעדים דרסטיים שלא לקחו בעבר, ואני חושב שזה בפני עצמו יצר מערכת חדשה של איזונים ואיומים בין המפקח למפוקח - וזה שכרנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully