וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף האייפד יצא מארה"ב – בקרוב אצלנו?

עומר רבין

30.5.2010 / 9:54

באסיה ובאירופה העבירו חובבי טכנולוגיה רבים את סוף השבוע בתורים ארוכים מחוץ לחנויות אפל במסגרת ההשקה הבינלאומית של הטאבלט החדש. הערכות: 8 מיליון מכשירים יימכרו עד סוף השנה

טירוף האייפד לא עוצר ומוסיף לשגע את כל חובבי הגאדג'טים מסביב לכדור: הצעצוע החדש של ענקית הטכנולוגיה אפל הושק בסוף השבוע באופן רשמי בתשע מדינות מחוץ לארה"ב והצליח להוציא אלפים מבתיהם בניסיון להיות הראשונים שישימו את ידם על מחשב הלוח הדנדש.

ההשקה הבינלאומית כללה בין היתר את שכנתה של ארה"ב מצפון קנדה, את אוסטרליה הרחוקה, את יפן וכן שש מדינות באירופה: גרמניה, צרפת, אנגליה, שוויץ, איטליה וספרד. במרבית המדינות לוותה ההשקה בסיקור תקשורתי נרחב (שהזכיר באופן מפחיד את פתיחת H&M בישראל, למי שצפה בתמונות ההמונים ביפן למשל), כאשר ברשתות מובילות ספרו לאחור את השניות לקראת פתיחת דלתות חנויות אפל במדינה.

האייפד ביפן. i Sasahara, AP
היפנים לא התאפקו והתנפלו על החנויות/AP, i Sasahara

האייפד הצליח להוציא משלוותם גם את האירופאים המנומנמים: כך למשל בחנות הדגל של אפל המצויה בקומפלקס מוזיאון הלובר הנודע בפריז נרשם תור משעות הבוקר המוקדמות.

מחירו של המכשיר במדינה נקבע על 499 אירו – סכום שעל אף המשבר שחווה המטבע עודנו גבוה משמעותית מהתמחור האמריקאי של האייפד העומד כיום על 499 דולרים.

בהתאם למדיניות ההשקה של החברה, את הרוכשים הראשונים ליוו אנשי צוות של חברת אפל שהריעו להם בדרכם לשים את היד על המכשיר. בבריטניה זכתה ההשקה גם כן לסיקור תקשורתי נרחב, אך שם כלי התקשורת התייחסו בציניות רבה יותר (ומפוכחת יותר) וטענו כי קמפיין ההשקה הבינלאומי של האייפד הוא כנראה "הקמפיין המתוזמן, היעיל והציני ביותר בהיסטוריה של שוק הטכנולוגיה" – עובדה אותה כנראה קשה להכחיש.

האייפד בצרפת. Bob Edme, AP
דה וינצ'י כבר לא המוצג הכי פופולרי בלובר. השקת האייפד בפריז/AP, Bob Edme

ציני או לא, עובדה אחת ברורה: השקת האייפד עשתה לחברת אפל רק טוב. בשבוע שעבר עקפה אפל את מתחרתה הנצחית מיקרוסופט והתמקמה בראש מצעד חברות הטכנולוגיה כשהיא מתהדקת בשווי השוק הגדול ביותר בתחום. בשנה האחרונה רשמה מניית החברה תשואה מטורפת של קרוב ל-100% כשהיא מניבה נחת רבה למשקיעים בה.

תחזיות החברה ממשיכות להיות חיוביות במיוחד, ומקבלות חיזוק לאור נתוני סוף השבוע מההשקה הבינלאומית ומהעובדה שבמרבית חנויות החברה באירופה ובאסיה כבר אזלו המלאים הראשונים של האייפד. על פי הערכות בשוק הטכנולוגיה, צפויה החברה למכור לא פחות מ-8 מיליון יחידות מהמכשיר עד סוף השנה הקרובה, כאשר כ-60 אחוזים מהמכירות יבוצעו בארה"ב ו-40 אחוזים מחוצה לה.

תור בכניסה לחנות אפל באיטליה לרגל השקת האייפד. Angelo Carconi, AP
המונים ממתינים בכניסה לחנות אפל באיטליה, בסוף השבוע/AP, Angelo Carconi
  • עוד באותו נושא:
  • אייפד
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully