וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר הבריטי התפטר אחרי 17 יום

עומר רבין

30.5.2010 / 11:16

דייויד לוז, המכהן במעמד שר, התפטר לאחר שנחשף כי עשה שימוש לא חוקי בכספי משלם המיסים כדי לממן דירה של בן זוגו לחיים. לוז נחשב לאיש השני החזק ביותר במפלגה הליברל-דמוקרטית

דייויד לוז, המזכיר הראשי במשרד האוצר הבריטי המתפקד כמנכ"ל המשרד ולמעשה זוכה למעמד של שר, הודיע אמש (שבת) כי הוא מתפטר מתפקידו בתום 17 ימים בלבד לכהונתו. לווס הגיש את התפטרותו לראש הממשלה הבריטי הנכנס, דייויד קמרון, לאחר שנחשפה פרשיית הוצאת כספים לא חוקית שהוא עומד במרכזה.

על פי הגילוי שפורסם בהרחבה בעיתוני בריטניה בשבוע שעבר, בעת שהיה חבר פרלמנט עשה לוז שימוש בכספי משלם המסים כדי לשכור לעצמו דירה נוספת בה התגורר עם בן זוגו לחיים. לוז הגדיר את שותפו כמשכיר הדירה בכדי ליצור מראית עין של מינהל תקין, כאשר למעשה השכרת נכס מבן זוג או קרוב משפחה אסורה על פי החוק הבריטי.

לוז נמנה על אחד מראשי המפלגה הליברל-דמוקרטית ומונה לתפקיד השני בחשיבותו מטעם המפלגה. במסגרת כהונתו תוכנן להוביל את המאבק של בריטניה בגירעון התקציבי שלה ולעצב את מדיניותה הכלכלית תוך התמודדות עם המשבר הכלכלי הנוכחי ביבשת אירופה. במכתבו לקמרון אמש כתב: "איני מסוגל להמשיך בעבודתי ולעסוק בתקציב ובהוצאות הממשלתיות, שעה שעליי להתמודד עם התוצאות הפרטיות והציבוריות של הפרסומים האחרונים".

ראש הממשלה הבריטי דייויד קמרון הביע אתמול צער על הודעתו של לוז, אך הודיע כי הוא מקבל אותה וכן כי את תפקידו ימלא דני אלכסנדר, השר לענייני סקוטלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully