וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק אדיר ברווחי קבוצת IDB של דנקנר

מיכאל רוכוורגר

30.5.2010 / 13:41

אי.די.בי אחזקות של נוחי דנקנר סיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם זינוק של כ-136% ברווח הנקי ותחלק דיבידנד נוסף של 150 מיליון שקל בסוף יוני 2010

חברת אי.די.בי אחזקות, הקונצרן הגדול במשק שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, סיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם זינוק של כ-136% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל, לכ-1.06 מיליארד שקל.

עיקר הגידול ברווח נבע כתוצאה מהשיפור בתוצאות העסקיות של דיסקונט השקעות וכלל ביטוח, שקיזזו ירידה ברווחיות של כלל תעשיות וכור. בעקבות הרווחים תחלק אי.די.בי אחזקות דיבידנד נוסף של 150 מיליון שקל בסוף יוני 2010. "אנו מסכמים היום את הרבעון הראשון של 2010 עם רווחיות גבוהה מאוד, הנובעת מהמשך הביצועים היפים של כל החברות התפעוליות המרכזיות בקבוצת אי.די.בי ומרווח הון גדול שרשמנו בעקבות הגדלת האחזקה בשופרסל", אמר היום נוחי דנקנר, יו"ר אי.די.בי, בישיבת הדירקטוריון, עם פרסום הדו"חות.

"אנו עוקבים אחר ההתפתחויות השליליות ואחר חוסר היציבות שנוצר בשווקים באירופה, במיוחד בחודשים ובשבועות האחרונים", אמר דנקנר בהתייחסו למשבר הכלכלי הגלובלי. "התפתחויות אלה הן שלב נוסף בתהליך המשברי שאנו חווים החל מסוף שנת 2007, שבעיקרו מהווה מעבר של עושר עולמי וכוח כלכלי - ואולי אף הגמוניה מדינית וחברתית - מכלכלות המערב לכלכלות המזרח והשווקים המתעוררים". לדברי דנקנר, "המשבר הכלכלי האחרון הוא מדרגה בתהליך ובסיומו צפוי להצטמצם עוד יותר הפער בין כלכלות המערב לבין כלכלות המזרח.

"עם זאת", הוסיף דנקנר, "יש לציין את העוצמה והחוסן שמפגינה הכלכלה האמריקאית, בה ניכרים סימני שיפור והתאוששות. נראה כי סין והמזרח, ולצידם ארה"ב, מנתבים את העולם לשיפור ולהתגברות על המשבר".

לגבי התנהגות השוק המקומי הסביר דנקנר כי "המשק הישראלי מושפע גם הוא מהתהליך הזה. מצד אחד המשבר באירופה עלול לפגוע ביצוא ומצריך בקרה הדוקה אל מול חשיפות פיננסיות, מצד שני, עלינו להיפתח ולהרחיב את יחסי הסחר שלנו עם מדינות המזרח והשווקים המתעוררים - אלה הקטרים שיובילו את הצמיחה העולמית בשנים הבאות".

דנקנר הוסיף כי "ההצטרפות של ישראל ל-OECD תומכת במשק. זהו פועל יוצא של ניהול כלכלי שקול ואחראי בשנים האחרונות. אני משוכנע שההצטרפות תתרום לחוסנה של הכלכלה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully