וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על קורצת לסין ולרוסיה

עומר רבין

30.5.2010 / 14:36

החברה הודיעה כי היא פועלת להגדלת מספר הטיסות בין ת"א לבייג'ין ולהרחבת שיתוף הפעולה עם אייר צ'יינה. בנוסף, נפגש המנכ"ל שקדי עם שר התחבורה הרוסי במטרה להרחיב פעילות שם

אל על פורסת כנפיים וקורצת מזרחה: על רקע חיזוק הקשרים הדיפלומטיים עם סין בשבועות האחרונים וביקורו של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב במדינה בימים אלה – הודיעה הבוקר החברה כי היא פועלת במרץ להגדיל את מספר הטיסות בקו הקיים בין ת"א לבייג'ין ולהגברת שיתוף הפעולה עם חברה אייר צ'יינה, איתה כבר מקיימת אל על חוזה "קוד שר" במסגרתו מופעלות טיסות משותפות של החברות בקו וכמו כן מוצעות לנוסעי אל על טיסות ליעדי המשך ברחבי סין.

בחברה מסבירים כי החתם הקוד-שר שנחתם לפני מספר חודשים מהווה מימוש הלכה למעשה של הסכם התיירות הממשלתי שנחתם בין שתי המדינות לפני כשלוש שנים. " ההסכם יממש את פוטנציאל התיירים הסינים מרחבי מדינת הענק שרוצים לבקר בישראל ויגביר את הפעילות העיסקית בין ישראל ליבשת", נכתב בהודעת החברה.

במסגרת הרחבת הפעילות, שואפת אל על בשלב ראשון להפעיל טיסה שבועית נוספת (רביעית במספר) בין תל אביב לבייג'ין החל מחודש נובמבר הקרוב – בכפוף לקבלת אישורי נחיתה.

מגעים גם עם רוסיה

מוקדם יותר היום דיווח TheMarker כי אל על מתכוונת להרחיב את פעילותה ברוסיה. מנכ"ל החברה, אליעזר שקדי, נסע לפני כשבוע - תחת מעטה סודיות - לביקור בן יומיים במוסקבה, וניהל שם פגישות בעניין.

ל-TheMarker נודע כי שקדי ניפגש עם שר התחבורה ועם מנהל רשות התעופה האזרחית של רוסיה. על פי דיווחים ברוסיה, אל על מנהלת משא ומתן עם חברת התעופה רוסאוויצ'יה על חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי ("קוד שרינג") בין שתי החברות. שקדי נפגש בעניין עם מנהל החברה הרוסית, אלכסנדר נירטקו. לביקורו של שקדי במוסקבה התלווה סמנכ"ל לקוחות באל על, דוד מימון.

על פי נתוני רשות שדות התעופה, בחודשים ינואר-אפריל 2010 טסו מישראל לרוסיה ובחזרה כ-176 אלף נוסעים - גידול של 27% לעומת השליש הראשון של 2009. נתח השוק של רוסיה עלה מנתח שוק של5.17% מכלל תנועת הנוסעים בתעופה הבינלאומית מנתב"ג בחודשים ינואר-אפריל 2009 לנתח שוק של 5.72% בשליש הראשון השנה.

הגידול בתנועת הנוסעים לרוסיה וממנה נובע בעיקר מביטול הדדי של הצורך באשרות כניסה בין המדינות ומההתאוששות בענף הנסיעות עקב ההתאוששות בכלכלה העולמית.
מאל על נמסר כי "החברה אינה מתייחסת לנושאים מסחריים מעל דפי העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully