וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר היווני: נתאושש מהמשבר במהירות

עומר רבין

30.5.2010 / 16:02

בראיון לעיתון במדינה אמר פאפאקונסטנטיניו כי נקיטת צעדים נוספים על אלו שהוסכמו עם מדינות האיחוד תהיה "הרס אסון ליוון". התחייב להמשיך ביישום התכנית על אף מאבק העובדים

"יוון לא תצטרך להיכנס להליך הסדר מחודש של החוב או לנקוט בצעדים חריגים נוספים מעבר למה שסוכם במסגרת ההסדר עם מדינות האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית", כך אמר היום (ראשון) שר האוצר היווני, ג'ורג' פאפאקונסטנטיניו, בריאיון שהעניק לעיתון יומי במדינה. לדבריו, "פריסה מחודשת של החוב תהיה הרת אסון לדימוי הכלכלי ולאיתנות של המדינה".

פאפאקונסטנטיניו טען כי אמנם המשבר עוד יחריף במהלך שנת 2010 כאשר תידרש יוון לנקוט בצעדים הקשים עליהם התחייבה במסגרת תכנית הצנע שגיבשה לשביעות רצון מדינות אירופה – אך לדבריו צמיחה "מרשימה" תתחולל מיד לאחר מכן. "אני נותר סמוך ובטוח באשר להתאוששות המהירה שלנו מהמשבר", הבהיר.

יוון מצוייה כעת בחוב של קרוב ל-300 מיליארד אירו, כאשר חבילת הסיוע שגובשה על ידי מדינות האיחוד וקרן המטבע מסתכמת כעת בסכום של 110 מיליארד אירו. במסגרת ההסדר התחייבה יוון לשורת צעדים מעוררי מחלוקת וקשים ובהם העלאה דראסטית של שיעור המס, קיצוץ בשכר ובתנאי הפנסיה של העובדים במגזר הציבורי וכן פיטורים המוניים.

על אף ההתנגדות הרבה בקרב ההמונים ובעיקר עובדי המגזר הציבורי ביוון, נחוש שר האוצר שם בעמדתו באשר לצורך לדבוק באופן מלא בתכנית הצנע: "הממשלה כבר הוכיחה שהיא איננה מייחסת חשיבות למחיר הפוליטי הנדרש הממנה, בכל הנוגע לנקיטת הפעולות הנדרשות וההכרחיות למען המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully